رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه از احتمال افزایش ۳۰ الی ۳۵ درصدی قیمت اجناس در بازار و افزایش قیمت ها به دلیل افزایش نرخ ارز خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 07 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  اولین جلسه مشترک استانداری کرمانشاه با مجموعه اصناف استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. رضا سلیم ساسانی، رییس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه اصناف کرمانشاه از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون پای کار بوده اند اظهار داشت: مشکلات بسیاری به دلیل بسته بودن بازار برای برخی صنوف بوجود آمده که باید با هم اندیشی این موضوع رفع شود. اتحادیه های صنفی با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تا تاریخ ۲۳ فروردین ماه به صورت خودجوش تعطیل شده اند. لذا با توجه به دو ماه تعطیلی اصناف می بایست بیمه تامین اجتماعی و مالیات صنوف تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه بیان داشت: با رایزنی های انجام شده با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان پنجاه هزار ماسک خریداری شده تا در روز نیمه شعبان به صورت رایگان میان بازاریان توزیع شود.

کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه جلسه ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا در کشور نیازمند ساز و کار خاص خود برای رفع مشکلات به وجود آمده است. اولین و مهم ترین اولویت ما کمک به اقتصاد کشور بوده که به جهت تهیه اقلام موردنیاز در تنگنا نباشیم. ضمنا مقابله با آثار اقتصادی ناشی از کرونا بسیار پراهمیت بوده به طوری که تشکل های بخش خصوصی نقش کاتالیزور میان حاکمیت و مردم را ایفا می کنند.

وی در ادامه با بیان‌ اینکه بازار باید در جهت تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا پیش رود افزود: تبعات اقتصادی بخش های کشاورزی و صنعت هنوز دیده نشده و درصورت استمرار انسداد مرزها تقاضای کالا کاهش یافته و واحدهای تولیدی و کشاورزی متضرر می شوند. هم اکنون بخش خدماتی که بیش از ۵۰ درصد اقتصاد کشور را دربر می گیرد بیشترین ضرر را متحمل می شود.

کاشفی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ۳۰ الی ۳۵ درصدی قیمت در بازار مشاهده شده و تاکنون تبعات افزایش نرخ ارز دیده نشده است. لازم به ذکر است که حفظ سلامت افراد جامعه مهم ترین مسئله است. در روزهای بحرانی کرونا فروش کالا از طریق فضای مجازی افزایش یافته که سهم استان از این مقدار پایین بوده که جای کار دارد. همچنین به جهت کمک به فعالان اقتصادی کارت بازرگانی به صورت خودکار تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار