علی خاکسار با بیان اینکه خانه‌مسافر‌ها که یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌روند، تحت کنترل جدی قرار گرفتند، گفت: براساس بازرسی‌های مکرر، تذکراتی به خانه‌مسافر‌ها داده شد و تعدادی از آن‌ها نیز پلمب شدند که در کاهش حضور مسافران اثرگذار بود.
کد خبر: ۸۳۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 07 April 2020
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در روز‌های آینده، تور مجازی بازدید از تعدادی از اماکن گردشگری استان همدان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خاکسار درباره ایجاد مانور تبلیغات گردشگری مجازی در کشور، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور تصاویر و ویدئو‌های مختلفی از جاذبه‌های گردشگری استان تهیه شد که علاوه بر بارگذاری در بانک اطلاعاتی گردشگری و مشاهده هموطنان، در اختیار رایزنان فرهنگی ایران در کشور‌های دیگر نیز قرار گرفت و امید می‌رود با معرفی این جاذبه‌ها، پس از پایان کرونا شاهد حضور گردشگران در استان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای مصوبات ستاد استانی مقابله با کروناویروس، اقدامات پیشگیرانه در اداره کل میراث فرهنگی استان صورت گرفت، اظهار کرد: بر این اساس تمام موزه‌ها، اماکن و تأسیسات گردشگری استان تعطیل شد و نمایشگاه‌ها، نوروزگاه‌ها و جشنواره نوروزی که پیش از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده بود، در راستای جلوگیری از انتقال این ویروس برگزار نشد.

خاکسار با بیان اینکه خانه‌مسافر‌ها که یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌روند، تحت کنترل جدی قرار گرفتند، یادآور شد: براساس بازرسی‌های مکرر، تذکراتی به خانه‌مسافر‌ها داده شد و تعدادی از آن‌ها نیز پلمب شدند که در کاهش حضور مسافران اثرگذار بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از حذف تبلیغات مجازی تأسیسات گردشگری خبر داد و افزود: تا وضعیت به این شکل ادامه داشته باشد، تعطیلی اماکن گردشگری نیز تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره عکس چیدمان سفره هفت‌سین توسط این اداره کل برگزار شد، گفت: خوشبختانه این جشنواره با استقبال بالایی از سوی مردم استان و سایر استان‌ها همراه بود که به زودی از برگزیدگان آن تقدیر می‌شود.

وی از پیش‌بینی طرح حمایتی دولت از تأسیسات گردشگری، یادآور شد: براساس دستورالعمل‌ها، صاحبان تأسیسات و اماکن تفریحی، روزانه میزان خسارات وارد شده را براساس مقایسه میزان بازدید و درآمد با مدت مشابه سال قبل، گزارش می‌دهند و اقداماتی از سوی دولت برای جبران این خسارات انجام خواهد شد.

به گزارش کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی طرح فاصله گذاری اجتماعی استان همدان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: امهال بیمه‌های کارفرمایان و اعطای تسهیلات با بهره کم از جمله طرح‌های حمایتی از صاحبان تأسیسات گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار