استاندار:
ایسنا/ استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، گفت: تاکنون 92 درصد از جمعیت استان در این طرح تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک اجرای تست همگانی کرونا را جایگزین این طرح کنیم.
کد خبر: ۸۳۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 07 April 2020

محمدرضا پورمحمدی در شانزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت و سایر دستگاه‌های استانی در مبارزه با شیوع کرونا قدردانی کرد و با اشاره به تمجید سازمان بهداشت جهانی از اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با کرونا، گفت: وضعیت کنترل بیماری در کشور ما بهتر از وضعیت جهانی و وضعیت کنترل و بهبود بیماران در آذربایجان شرقی بهتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: البته اشاره به این موفقیت‌ها، به معنای نادیده گرفتن کاستی‌ها و عدم آمادگی برای شرایط سخت‌تر نیست.

وی با اشاره به راهکارهای جهانی برای مقابله با بیماری‌های واگیردار، گفت: در کشور ما نیز راهکارهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است و آخرین راهکار نیز طرح فاصله‌گذاری هوشمند است که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد؛ با توجه به نیاز کشور به تولید کالاهای اساسی، امکان تعطیلی کامل در همه بخش‌ها وجود ندارد و باید فعالیت‌های اقتصادی را با رعایت الزامات بهداشتی پیش برد.

پورمحمدی با بیان این‌که راهبرد ستاد ملی مقابله با کرونا، تثبیت روند شیوع بیماری و تداوم مبارزه برای کاهش آن است، افزود: تصمیمات ستاد استانی نیز هماهنگ با تصمیمات ستاد ملی است و در صورت همراهی مردم و اجرای طرح‌های مصوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

وی با اشاره به این‌که طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه 23 فروردین در استان آغاز می‌شود، گفت: کنترل ورودی و خروجی‌های استان براساس طرح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ماه ادامه داشته و فرمانداران موظف به کنترل تردد در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نسبت به اعلام شماره حساب‌های شخصی برای کمک به اقشار ضعیف و کم‌درآمد هشدار داد و گفت: این کار مورد تائید ستاد استانی مقابله با کرونا نیست و تنها مرجع مورد تائید این ستاد، خیریه رحمت است که بیشتر موسسات خیریه استان نیز با آن همکاری می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: در صورت همکاری کامل این صنف در اختصاص ظرفیت اقامتی خود برای نگهداری بیماران بهبودیافته یا کادر درمان در صورت نیاز، حمایت‌های دولتی شامل حال آنها خواهد شد که کمیته‌های اقتصادی و گردشگری ستاد مقابله با کرونا اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار