اما انتشارخبرتوقیف تولید این کارخانه  نگرانی مردم در خصوص تامین مواد ضدعفونی در روزها وماه های آینده در استان  در پی داشته است ،همین امر سبب شد که خبرنگار خبرگزاری تابناک موضوع را پیگیری کند.
کد خبر: ۸۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 07 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛صبح امروز در حالی خبر توقف تولید کارخانه الکل بدره  در فضای مجازی ورسانه ایی استان منتشر شد که این کارخانه در شرایط بسیار حساس توانست بصورت شبانه روزی مواد ضدعفونی کننده مورد نیازمراکز درمانی و مردم  استان را تامین کند. کارخانه ای که اگر در آن شرایط سخت ونفس گیر فعالیت نمی کرد قطعا استان با یک بحران عظیم مواجهه می شد.

خوشبختانه با هماهنگی وهمدلی که بین مسئولان استانی وهمکاری مدیرعامل این کارخانه وجود داشت ، نه تنها مشکل کمبود مواد ضد عفونی در مراکز درمانی استان به وجود نیامد ،بلکه همه مردم به راحتی مواد ضد عفونی مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کردند.

اما انتشارخبرتوقیف تولید این کارخانه  نگرانی مردم در خصوص تامین مواد ضدعفونی در روزها وماه های آینده در استان  در پی داشته است ،همین امر سبب شد که خبرنگار خبرگزاری تابناک موضوع را پیگیری کند.

کارخانه الکل بدره تعطیل نشده است

 مدیر عامل شرکت کیمیاگران بدره الکل ایلام در این خصوص گفت : ارسال نامه به صنعت معدن وتجارت استان به خواست خود این سازمان  بوده است.

 محمد رضا عبد خانی در گفتگو با تابناک گفت : خوشبختانه با همکاری وهمدلی که دانشگاه علوم پزشکی وسا زمان غدا ودارو در استان با این شرکت داشته اند ، مواد ضد عفونی موردنیاز مراکز درمانی وبازار را تامین کرد.

 وی در پاسخ به خبر توقف تولید کارخانه الکل بدره گفت : اصلا چنین چیزی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد وتنها ظرفیت مخازن این کارخانه تکمیل شده وکارخانه همچون گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد

عبدخانی در خصوص ارسال نامه به سازمان صنایع ومعادن ایلام گفت : باتوجه به تکمیل شدن مخازن بنا به در خواست خود سازمان صنایع ومعادن استان این نامه به صورت محرمانه ارسال شده است واینکه چرا وچه کسانی وچه هدفی این نامه را در فضای مجازی منتشر کردند بی اطلاع هستم وسازمان صنعت معدن وتجارت استان باید پاسخ گو باشد ،چرا که نوشتن این نامه بنا به پیشنهاد آنها در خصوص عدم احتکار بوده است.

مدیر عامل شرکت کیمیاگران بدره الکل ایلام ضمن قدردانی از دادستانی استان وشهرستان بدره گفت: به عنوان فرزند استان ایلام تمام توان خود را در راستای فعالیت مستمر این کارخانه در دستور کار دارم واین کارخانه برابر قانون باید موارد بسته بندی را رعایت کند که در این خصوص ما هیچ گونه مشکلی در بحث عرضه مواد ضدعفونی کننده با برند کارخانه نخواهیم داشت به گونه ای که علاوه بر نیاز استان  استانهای دیگر را نیز پوشش خواهیم داد

عبدخانی بیان داشت : بعد از وقفه چندین ساله وراه اندازی مجدد این کارخانه خوشبختانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ومعاونت غذا ودارو استان همکاری بسیار خوبی در خصوص تولید وعرضه مواد ضدعفونی کننده در این مدت با ما داشته اند وانتظار است این حمایت ها برای ادامه فعالیت این کارخانه که زمینه اشتغال وتامین مواد ضدعفونی استان را در دستوکار خود دارد تداوم داشته باشد تا زمینه اشغال وصادرات محصولات این استان به استانهای دیگرفراهم شود

 توزیع بیش از 115هزار لیتر الکل تولیدی کارخانه الکل بدره

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : ازابتدای  اسفندماه تا  امروز بیش از  ۱۱۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید شده در کارخانه کیمیاگران بدره توسط معاونت غذا و دارو بسته بندی وتوزیع شده است

مهتاب شاهماری  در گفتگو با تابناک بیان داشت : توزیع مواد ضد عفونی به سه روش  ، شامل صدور حواله و تحویل به بیمارستانها و مراکز بهداشتی، توزیع در بیش از ۲۰ داروخانه منتخب در سطح استان و فروش از طریق سامانه tashahr.ir و تحویل درب منزل توزیع شده است .

وی بیان داشت : آنچه امروز به عنوان وضعیت مطلوب از نظر وجود مواد ضدعفونی کننده بر پایه اتانول در سطح داروخانه های استان گزارش می شود و قابل انکار نیست حاصل تلاش جهادگرانه و همت وصف ناپذیر  بخش خصوصی به ویژه  کارخانه کیمیاگران بدره، انجمن داروسازان استان ، شرکتهای توزیع کننده دارو و کارخانه تولید آب معدنی کولاک غرب و  کارخانه آب معدنی ششدار است که فراتر از وظیفه و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به کمک مسئولین استانی برای پاسخ به نیاز مردم شتافتند .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت بیان داشت : در کنار این مهم بیش از ۲۵۰ هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی توسط شرکتهای دارویی مجاز مستقر در داخل و خارج استان در سطح ۸۰ داروخانه توزیع شده است و بر اساس کنترل موجودی علاوه بر موجودی مناسب داروخانه ها دپوی مناسبی در شرکتهای دارویی وجود دارد .

وی افزود:  با توجه به خروج از بحران کمبود مواد ضدعفونی کننده بر پایه اتانول از یکسو و تصمیمات ابلاغ شده از سوی ستاد مدیریت مقابله با کرونای کشور ،  ستاد تنطیم بازار کشور و سازمان غذا و دارو مبنی بر تبعیت از تصمیمات کشوری و رعایت دستورالعمل های ابلاغی و ضوابط موجود از سوی دیگر،  ادامه روند خرید و بسته بندی محلول تولیدی کیمیاگران بدره توسط معاونت غذا و دارو امکانپذیر نمی باشد وکارخانه کیمیاگران بدره نیز کاملا  به ضوابط و مقررات حاکم بر اتانول و فرآورده های حاوی  آن  واقف بوده و  در جهت اجرای انها تلاش وافر داشته است

شاهماری عنوان کرد : در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار عدد محلول ۵۰۰ سی سی بسته بندی شده توسط معاونت در انبار شرکت یارا طب ثامن  و بیش از ۵۰۰۰ لیتر در مخازن کارخانه ششدار موجود است .

وی گفت : در صورت صدور حواله توسط اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ؛ برای ارسال اتانول طبی  تولیدی آن کارخانه به مراکز اعلام شده ؛  با نظارت معاونت غذا و دارو ، منع قانونی وجود ندارد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : لازمه ماندگاری صنعت و تولید ، رعایت کیفیت ، استاندارد سازی و ایجاد تمایز رقابتی است و مسیری  بس طولانی برای همراهی و تعامل صنعت و دانشگاه  وجود دارد . مداخلات اساتید گرانقدر دانشگاه ایلام و پارک علم و فن آوری در این  بزنگاه را میتوان یکی از دستاوردهای مهم  و نقطه عطفی در مواجهه با بحران و  شناسایی مدل های ذهنی سیاست گذار و تصمیم گیر دانست

لازم به ذکر است که تلاش خبرنگار ما برای گفتگو با مدیر کل صنعت معدن وتجارت استان برای پاسخگویی در خصوص نامه منتشر شده علی رغم تماس تلفنی بی نتیجه ماند.

گزارشگر: مجتبی کاور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار