در کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸ هزار و ۹۷۳ کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف در رصد ها و پایش های بازرسان این اداره کل در نوروز امسال از بازار استان کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۸۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰ 08 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عبدالله بهمنش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی در ایام نوروز امسال انجام گرفت.
وی افزود: این طرح از ۲۵ اسفندماه ۹۸ آغاز شد و پایش های شبانه روزی اکیپ های ثابت و سیار تا ۱۶ فروردین ماه امسال ادامه داشت.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۰ اکیپ  ثابت و سیار نظارت بهداشتی در قالب ۶۰  نفر بازرس کار پایش بازار را در مرکز استان و شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد بر عهده داشتند.
بهمنش ابراز داشت: رعایت موارد پروتکل بهداشتی، نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی در مراکز عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور، ممنوعیت قطعه بندی گوشت و مرغ در مراکز عرضه، کنترل عوامل محیطی مقابله با ویروس کرونا به کشتارگاه‌های دام و طیور و ضدعفونی روزانه این مراکز از دیگر اقدامات این اداره کل در این مدت بوده است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این طرح ۳ هزار و ۶۸۵ مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفت و ۲۲ واحد متخلف در استان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی عنوان کرد: نوروز امسال همچنین با ۲۳ خودروی عرضه کننده فرآورده های خام دامی بصورت غیرمجاز، برخورد قانونی شده است.
بهمنش بر خرید نکردن مواد پروتئینی بویژه ماهی از دستفروشان و خودروهای دوره گرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و آلودگی های ثانویه مواد خام تاکید کرد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: این اداره کل دامپزشکی بیش از پیش تمام تلاش خود را برای تأمین و تضمین سلامت مواد غذایی و عرضه مناسب آن به عموم مردم به کار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار