به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، سال گذشته تنها یک روز هوای کرمانشاه غبارآلود بود.
کد خبر: ۸۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 08 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده ، با بیان اینکه کرمانشاه در سال گذشته از نظر شاخص آلودگی هوا وضعیت بسیار مناسبی داشت، اظهار کرد: سال 1398 تنها یک روز غبارآلود و غیراستاندارد داشتیم که آن هم هفتم اسفند ماه بود و هوای کرمانشاه در وضعیت بحران قرار گرفت، البته شدت غبارآلودگی هوا در شهرستان‌های مرزی استان از جمله قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب بسیار بیشتر بود.

وی با اشاره به کاهش روزهای غبارآلود کرمانشاه نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجه، ادامه داد: این وضعیت دلایل متعددی داشت که یکی از مهمترین آنها بارش‌های قابل توجه بهار سال گذشته بود که به مدیریت کانون‌های ریزگرد کمک کرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، اقدامات انجام شده در سطح ملی و بین‌المللی برای مهار کانون‌های برون مرزی نیز بسیار موثر بوده است.

ولی‌زاده در ادامه از تاثیر شیوع بیماری کرونا در بهبود کیفیت هوای کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: با توجه به کاهش تردد خودروها در سطح شهر خصوصا نقاط پرازدحام، از میزان آلودگی هوای ناشی از فعالیت خودروها کاسته شده است.

وی با بیان اینکه در ایام قرنطینه و بر اساس آمار مسئولین در برخی نقاط بیش از 70 درصد کاهش بار ترافیکی را داشتیم، تاکید کرد: علاوه بر کاهش آلودگی هوا، مصرف بنزین نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از پایش دقیق وضعیت آلودگی هوا و میزان ذرات آلاینده و معلق به صورت مستمر خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان به صورت مداوم و آنلاین داده‌های کیفیت هوا را در اختیار ما قرار می‌دهند.

ولی زاده با اشاره به برنامه‌ای که برای ارتقا و به روزرسانی این 10 ایستگاه در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات جدیدی خریداری کردیم که می‌تواند اطلاعات دیگری از جمله میزان گازهای محیطی را نیز بررسی کند و به علاوه سنسورهای دستگاه‌های قبلی نیز تعویض شده است.

وی گفت: از نظر تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نیز پوشش بسیار خوبی داریم و جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار