رئیس اداره دامپزشکی اسلام‌آباد غرب، از پلمب ۶۵ واحد کشتار غیرمجاز خبر داد و گفت: در تأمین سلامت مردم، با کسی تعارف و مماشات نداریم.
کد خبر: ۸۳۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 08 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، با شیوع ویروس کرونا و در راستای سلامت مردم با دستور دادستانی اسلام‌آباد غرب و نظارت دامپزشکی تعداد 65 مرکز غیرمجاز دام و طیور در شهرستان شناسایی و پلمپ شدند.

روستاهای تجر و برف‌آباد از جمله جاهایی بود که بیشترین کشتار غیرمجاز دام را داشتند، قصابان در این مناطق بدون رعایت موازین قانونی و بهداشتی و حتی شرعی، اقدام به ذبح احشام و فروش آن به مردم می‌کردند و فروش و مصرف این دام‌ها نیز با استقبال برخی‌ها مواجه بود.

شاید از جمله دلایل این استقبال و رغبت گروهی از مردم به خرید گوشت از این مراکز، قیمت پایین آن باشد و یا اینکه این مصرف‌کنندگان به خرید گوشتی که تازه و گاه در برابر دیدگان آن‌ها ذبح شده، رغبت نشان می‌دادند و ظاهر لاشه را نشانه سالم و بی‌عیب بودن دام میدانستند؛ غافل از اینکه بیش از 800 نوع بیماری مشترک دام با انسان و با علائم پیدا یا پنهان وجود دارد که برخی از این علائم از چشم قصابان و فروشندگان و مصرف کنندگان مخفی بود، حتی اگر لاشه دام عاری از هرگونه علائم بیماری باشد.

قاسمی رئیس دامپزشکی اسلام‌آباد غرب در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، اظهار داشت: ما دنبال بیکار کردن افراد نیستیم، بدنبال کشتار بهداشتی و عرضه فرآورده‌های دامی سالم به مردم بوده و هدف اصلی ما از این اقدامات، سلامت جامعه، قصابان و خانواده آن‌ها و مردم شهرستان است.

وی گفت: در تأمین سلامت مردم با کسی تعارف و مماشات نداریم و کشتار غیرمجاز دام متأسفانه سال‌ها است که در اسلام‌آباد غرب وجود دارد و به منظور برطرف کردن این معضل شهرداری با فعال کردن کشتارگاه توانست مشکل تامین گوشت شهرستان را برطرف کند.

قاسمی افزود: در حال حاضر بالغ بر 80 دام سبک و سنگین در این کشتارگاه بصورت روزانه با نظارت این اداره ذبح می‌شود.

حمیدی‌تبار شهردار اسلام‌آباد غرب نیز با بیان اینکه کشتارگاه شهرداری اسلام آبادغرب این روزها که همه مردم درگیر ویروس کرونا هستند، با تمام توان فعال است، افزود: خوشبختانه شهرداری با اولویت سلامتی مردم نسبت به تجهیز و تکمیل کشتارگاه اقدام کرده و در آینده نزدیک دستگاه مه‌پاش اتوماتیک نیز خریداری و مورد استفاده قرار خواهد گرفت ولی در حال حاضر کشتار به‌صورت روزانه انجام می‌شود و برای تامین گوشت مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار