مدیر بهزیستی کرج گفت: باهدف نگه داشتن کودکان از فضای استرس بیماری ویروسی کرونا طرح مجازی آشنا کردن آنان با کهکشان به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۸۳۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 08 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ علیرضا فتاح پور گفت: براین اساس  راه اندازی کودکستان های مجازی و  سفر در کهکشان راهکاری موثر در ایجاد تجربه جدید برای کودکان است که مورد توجه بهزیستی قرار گرفت.

وی ادامه داد: چراکه این روزها کودکان در مواجهه با اخبار رسانه‌ها و مشاهده آنچه در خانواده‌ها پیرامون ویروس کرونا مشاهده می‌کنند خبرهای مربوط به بیماری، مرگ و قرنطینه و دیدن تصاویری از  پوشش‌های  پرستاران و پزشکان که برای این کودکان تازگی دارد  دچار نا امنی، استرس، ترس و اضطراب شدید شده و از عواقب این استرس ها می توان به اختلالات خواب و بدرفتاری کودکان اشاره  داشت.

فتاح پور گفت: در طرح خلاقانه سفر به کهکشان،  با آموزش به والدین و همراهی آنان کودک و اعضا خانواده  کاوشگرانی از کره زمین شده و با خانه سفینه ای  به فضا سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های مجازی که توسط مربیان به صورت صوتی و تصویری برای خانواده ها ارسال می‌شود ارتباط بین این سفینه و زمین خواهد بود .

مدیر بهزیستی کرج اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در چند مهد کودک اجرایی شده و براساس گزارشات اولیه والدین سطح قابل توجهی از استرس کودکان کاهش داشته  بنابراین درصدد اجرایی شدن آن در تمام مهد های کودک کرج در روزهای قرنطینه کرونایی هستیم .

در استان البرز ۲۷۰ مهد کودک ۱۳هزار و ۱۰۸هزار کودک را زیرپوشش آموزشی و تربیتی خود دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار