معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که از آغاز شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی و کارگاهی این استان حدود چهار میلیون ماسک تولید کردند.
کد خبر: ۸۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 09 April 2020

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که از آغاز شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی و کارگاهی این استان حدود چهار میلیون ماسک تولید کردند.

حسن خیریانپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر این ، حدود ۱۷۷ هزار دست گان (لباس ایزوله) مخصوص درمانگران در خط مقابله با ویروس کرونا نیز در این واحدها تولید شده است.
وی گفت : همچنین با تغییر خطوط تولیدی و سرعت بخشی به فعالیت تولیدی کارگاه های تولید مواد ضد عفونی نیز حدود ۲ میلیون کیلو ژل ضد عفونی در این استان برای استفاده مراکز درمانی و بیمارستانی و مردم تولید و تحویل مصرف کنندگان این بخش شده است.
معاون استاندار مازندران افزود : نیروگاه شهید سلیمی نکاء به عنوان یکی از واحدهای صنعتی تولید برق نیز برای کمک به مردم در حوزه ضد عفونی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر آب ژاول برای ضد عفونی سطوح تولید کرد که در اختیار دهیاران، بخشداران و شهرداران استان برای ضد عفونی معابر عمومی قرار گرفت.

وی افزود: تمامی تجهیزات حفاظتی تولیدی در استان مازندران با اولویت در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار داده شد.
فعال شدن ۵۶۱ کارگاه تجهیزات حفاظتی
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که با شیوع ویروس کرونا در استان و پیش بینی کمبودهای احتمالی برای تامین تجهیزات حفاظتی، با کمک بسیج حدود ۵۶۱ کارگاه جهادی در این خطه شمال کشور راه اندازی شد.
وی افزود : این کارگاه ها موفق به تولید تجهیزات حفاظتی برای نیاز مراکز درمانی و مردمی شدند که بخشی از این تولیدات به صورت رایگان در اختیار مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر قرار گرفت.

خیریانپر گفت : فعالیت این کارگاه ها و واحدهای تولید تجهیزات حفاظتی در سطح استان مازندران با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت تا بتوانیم بخش زیادی از نیازمندی استانی را در داخل تامین کنیم.
شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه شروع شد و براساس آخرین آمار هم اکنون در ۲ حوزه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و این در حالیست در این مدت بیش از سه هزار نفر بیمار مبتلا پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران از بیش از ۲ هفته پیش تاکنون روند ابتلا به بیماری کرونا در این خطه شمال کشور نسبت به بیماران بستری روند نزولی یافت به طوری که آمار ترخیص از بیمارستان نسبت به بیماران بستری حدود ۴۰ درصد بیشتر شد.
روند نزولی ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران همانند اکثر استان های کشور باعث شد تا از ۲ فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی حدود ۷۵ درصد از واحدهای صنفی استان فعالیت خود را پس از حدود یک ماه توقف از سر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار