-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایلام بازدید کرده اند.
کد خبر: ۸۳۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 17 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۵۷۹ گردشگران و مهمان نوروزی از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی این استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه این تعداد بازدید جدا از آمار بازدیدکنندگان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان است، افزود: آمار بازدید از اماکن مذهبی استان توسط اوقاف و امور خیریه به صورت جداگانه اعلام می‌شود.

شنبه زاده از حضور گردشگرانی از کشورهای خارجی و بازدید آنان از موزه‌های استان خبر داد و افزود: بیشتر گردشگران خارجی در نوروز ۹۸ توسط شرکت‌های گردشگری در قالب تور به این استان سفر کرده‌اند.

شنبه زاده تصریح کرد: در سال ۹۸ آمار بازدید گردشگران و مسافران از موزه‌های ایلام نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و پیشینه تاریخی و فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیش از پیش به علاقمندان و بازدید کنندگان معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام عنوان کرد: استان ایلام با داشتن یک هزار و ۷۰۰ ابنیه تاریخی و آثار طبیعی و تفریحی که حدود ۷۵۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند یکی از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری و جلب گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ایام نوروز و فصل بهار است.

وی ادامه داد: استان ایلام با دو میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های سرسبز به عروس زاگرس معروف است./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار