رییس اداره نگهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: کمبود منابع مالی یکی از مهمترین چالش‌های این اداره است که سال گذشته برای حل این معضل بخشی از محورهای مواصلاتی استان از روش‌های نوین به جای آسفالت گرم استفاده شد.
کد خبر: ۸۴۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 22 April 2020

مهدی فقهی اظهارداشت: وضعیت روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان اصفهان به صورت دائم پایش و رصد شده و برنامه‌ریزی برای بهبود آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت روکش‌های آسفالت نوین  شامل بازیافت سرد و سیلکت  قابل قبول است ادامه داد: ساماندهی، ایمن‌سازی و محدودسازی دسترسی‌های غیرمجاز از مهمترین ماموریت‌های این اداره کل در سال جاری است.

رییس اداره نگهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان خاطرنشان کرد: تحلیل سوانح و تصادفات استان نشان می‌دهد که با افزایش دسترسی از روستاها، شهرک‌های صنعتی یا مسکونی به محورهای اصلی امکان و احتمال بروز تصادف به شدت افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع  انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

فقهی با اشاره به اینکه راه‌های استان نیاز به نگاه ویژه دارد، تصریح کرد: عبور کریدور شمال و جنوب کشور از اصفهان ضرورت این نگاه ویژه را می‌طلبد.

وی بیان کرد: وجود صنایع مادر و جاذبه‌های گرشگری بی‌نظیر در استان اصفهان حاکی از لزوم داشتن نگاه ویژه دولت به راه‌های این استان است که تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

 رییس اداره نگهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان  از آغاز عملیات ساخت خط سوم بزرگراه نجف آباد - تیران خبر داد و افزود: این طرح بمنظور رفع و ساماندهی مشکلات ترافیکی و ارتقا ایمنی تردد کاربران در این محور پرتردد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طول این محور هشت  کیلومتر است اضافه کرد: هزینه احداث خط سوم این بزرگراه  شامل زیرسازی و آسفالت حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و امیدواریم تا آذرماه سالجاری به بهره‌برداری برسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار