مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، نیروگاه‌های خورشیدی در 12 بقعه استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱ 27 April 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف، ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه است.

وی افزود : بر این اساس طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای 12 بقعه استان قم در نظر گرفته و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در مجموع 340 کیلووات است گفت: برای راه‌اندازی این تعداد صفحات خورشیدی در بقاع متبرکه، 3 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری برق متصل می‌شوند و خرید تضمینی 20 ساله دارند گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و در سال 99 نیروگاه‌های خورشیدی در 14 بقعه دیگر هم راه‌اندازی خواهند شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه از طریق عواید و نذورات مردمی اداره می‌شوند و بودجه مصوب دولتی ندارند به همین دلیل و با توجه به سیاست‌های سازمان اوقاف به منظور ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، یکی از راهکارها، استفاده از طرح خرید تضمینی 20 ساله وزارت نیرو است و بر این اساس، احداث نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق کوچک مقیاس (پشت بامی) در 12 بقعه در دستور کار اوقاف استان قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجوزهای لازم از شرکت توزیع نیروی برق استان قم برای احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شد عنوان کرد: با تامین اعتبار لازم، این نیروگاه‌های کوچک‌ مقیاس از سه ماه آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

وی گفت: در گام دوم و طی سال آینده، 14 بقعه دیگر برای اخذ مجوز و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسکندری عنوان کرد: اداره کل اوقاف استان قم آمادگی کاملی برای جذب کمک‌های خیرین و واقفان برای مشارکت در اینگونه طرح‌ها دارد و اگر افرادی بخواهند از این طریق به بقاع متبرکه کمک کنند، می‌توانند به ادارات اوقاف استان مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار