رئیس شورای شهر بوشهر بودجه مصوب امسال شهرداری بوشهر را ۲۹۹ میلیارد تومان دانست و گفت: از این میزان اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان آن به اجرا و تکمیل طرح‌های عمران شهری اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۴۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 27 April 2020

رئیس شورای شهر بوشهر بودجه مصوب امسال شهرداری بوشهر را ۲۹۹ میلیارد تومان دانست و گفت: از این میزان اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان آن به اجرا و تکمیل طرح‌های عمران شهری اختصاص دارد.

ذر دهدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت روز شوراها اعتبارات مصوب امسال شهرداری بوشهر را 299 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: از این اعتبار 170 میلیارد تومان آن به اجرا و تکمیل طرح‌های عمران شهری اختصاص دارد.

وی از افزایش 32 درصدی اعتبارات عمران شهری بوشهر خبر داد و گفت: امسال طرح‌های مهمی در عرصه عمرانی شهر بوشهر اجراء و تکمیل پروژه‌ها در اولویت است.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به تصویب اعتبارات تیم شاهین شهرداری بوشهر در مسابقات لیگ‌برتر افزود: برای فصل فوتبالی کنونی لیگ برتر، اعتبار 22 میلیارد تومانی برای تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر مصوب شده و از نظر پرداخت به بازیکنان و کادر فنی و مربیان به نسبت سایر تیم‌ها پیشتاز هستیم.

دهدار از واگذاری تیم شاهین بوشهر به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: اگر تیم شاهین‌شهرداری بوشهر در مسابقات لیگ برتر باقی ماند طبق قانون نمی‌توان تیم‌داری از سوی شهرداری بوشهر ادامه یابد اما می‌توان از طریق عرصه سهام در بورس و یا واگذاری به ساختاری که بتواند تیم‌داری در بوشهر کند، تیم شاهین واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: اگر تیم شاهین شهرداری بوشهر به لیگ پایین‌تر سقوط کند در خصوص تیم‌داری توسط شهرداری بوشهر تصمیم جدیدی گرفته می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر اعتبار سال گذشته شهرداری بوشهر را 224 میلیارد تومان دانست و گفت: جذب این بودجه به شکل خوب و کاملی انجام شد اما در عرصه عمل و اجرایی موفق عمل نشد.

دهدار با بیان اینکه در بودجه امسال شهرداری بوشهر ، 20 میلیارد تومان برای آسفالت معابر و کوچه‌ها اختصاص یافته است خاطر نشان کرد: امسال 8 میلیارد تومان برای بافت تاریخی فرهنگی بوشهر، 13 میلیارد تومان تقاطع غیر همسطح ، 30 میلیارد احداث پارکینگ ، 10 میلیارد تومان برای بازگشایی معابر و 7 میلیارد تومان برای احداث گذر سرتل به نیروگاه اختصاص یافته است.

وی از اختصاص 4 میلیارد تومان برای گذر فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود:امسال 2 میلیارد تومان برای اجرای سرای محلات و 5 میلیارد برای توسعه فضای سبز تخصیص یافته است.

رئیس شورای شهر بوشهر از نوسازی تاکسی‌های شهری خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 3 میلیارد تومان مصوب شد تا با ارائه تسهیلات 30 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد تاکسی‌ها نوسازی شود اما با تاخیر در انتخاب نوع خودرو تاکسی توسط سازمان تاکسیرانی متاسفانه این موضوع با توجه به گران شدن خودرو محقق نشد.

دهدار افزود: با وجود شش اصل قانون اساسی برای کارآمدی شوراهای شهر، اما به سبب عدم استفاده از ظرفیت‌های قانونی عملا شوراها در مدیریت یکپارچه شهری در سطح کشور طی پنج دوره موفق عمل نکردند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرداری بوشهر ارزش افزوده است خاطرنشان کرد: از اعتبار 299 میلیارد تومان شهرداری بوشهر، بخشی از آن بر اساس ارزش افزوده است که امسال سهم شهرداری از 3 درصد به 4 درصد افزایش یافته است.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: اگر به هر دلیلی ارزش افزوده از بودجه شهرداری برداشته شد یک سری درآمدهای پایدار شهرداری مانند حق شهرداری از فروش بلیط هواپیما فعال و همچنین کدهای جدید درآمدی در سازمان‌های تابعه شهرداری ایجاد شده که می‌تواند تا حدودی نبود ارزش افزوده برای شهرداری را جبران کند.

 منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار