معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه نهم باید مطابق با استعدادها و قابلیت‌های ذهنی، جسمی و روحی آنها باشد.
کد خبر: ۸۴۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 27 April 2020

انتخاب رشته پایه نهم باید منطبق با استعدادهای دانش‌آموزان باشد

حجت‌الله نریمانی امروز در سنندج با تشریح فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: فرایند انتخاب رشته بعد از پایه نهم، یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیلی هر دانش‌آموز است.

وی افزود: اهمیت این انتخاب، از جایی بیشتر می‌شود که اگر منطبق بر استعدادهای دانش‌آموز و رشته‌ی او انتخاب نشود، ممکن است باعث افت تحصیلی و عدم موفقیت نهایی در کنکور سراسری شود.

به گفته وی؛ همگام با هدایت تحصیلی در پایه نهم باید رشته‌ای انتخاب شود که مطابق با استعدادها و قابلیت‌های ذهنی، جسمی و روحی دانش‌آموز پایه نهم باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: برهمین مبنا مدارس متوسطه اول براساس دستورالعمل اجرایی و شیوه نامه هدایت تحصیلی هرسال در اواخر مهر ماه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به هدایت تحصیلی را بعنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مدرسه در دستور کار قرار می‌دهند که تا تیرماه و صدور فرم هدایت تحصیلی ادامه دارد.

نریمانی به تشریح اقدامات اجرایی هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 99-98 در مدارس متوسطه استان پرداخت و ارسال دستورالعمل اجرای آزمون‌های هدایت تحصیلی به شهرستان‌ها و مناطق، برگزاری کارگاه توجیهی ویژه دانش‌آموزان مدارس متوسطه اول (بخصوص دانش‌آموزان پایه نهم)، برگزاری کارگاه توجیهی ویژه والدین و برگزاری کارگاه توجیهی ویژه معلمان و مدیران را از اهم این اقدامات عنوان کرد.

وی همچنین آموزش نحوه ورود به سامانه همگام برای مدیران و مشاوران و دانش‌آموزان، اختصاص password و username برای دانش‌آموزان پایه نهم توسط مدیران مدارس برای انجام آزمون توانایی و رغبت درسامانه همگام، اجرای آزمون‌های توانایی و رغبت توسط تمام دانش‌آموزان پایه نهم و اختصاص کارگاه‌های کامپیوتر هنرستان‌ها و پژوهش‌سراها برای اجرای آزمون‌های هدایت تحصیلی برای مدارس فاقد سیستم و اینترنت را از اهم این اقدامات برشمرد.

وی در پایان یادآور شد: انتخاب رشته دانش‌آموزان پس از اعلام نتایج امتحانات خرداد ماه و ثبت اولویت‌های دانش‌آموزان در سامانه همگام براساس امتیازات مندرج در فرم هدایت تحصیلی که شامل نمره علمی، بررسی‌های مشاوره‌ای ( آزمون‌های توانایی و رغبت، نظر والدین، نظر معلمان، نظر دانش‌آموزان و نظر مشاور) خواهد بود.

منبع/ فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار