کد خبر: ۸۴۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 27 April 2020

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرکرد گفت: در حال حاضر شرایط وجود مسافر به گونه‌ای است که صندلی‌های بسیاری در اتوبوس‌ها خالی است، اما در صورت افزایش مسافر، رانندگان اتوبوس باید به ضوابط ابلاغی توجه داشته باشند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مهرداد میرزائیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: اجرا و نظارت طرح فاصله گذاری در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری شهرکرد به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرکرد، افزود: از چند روز گذشته بحث ممنوعیت نشستن بیش از ۲ نفر در صندلی‌های عقب تاکسی‌ها اجرا شد تا از این راه بتوان فاصله مناسب را میان مسافران ایجاد کرد.

میرزائیان در ادامه با بیان نحوه نشستن مسافران در اتوبوس‌های شهری، تصریح کرد: مسافران با رعایت فاصله یک متری باید یک در میان در اتوبوس بنشینند و در هر اتوبوس حداکثر ۱۴ نفر جا به جا می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط وجود مسافر به گونه‌ای است که با وجود این ضوابط باز هم صندلی‌های بسیاری در اتوبوس‌ها خالی است، اما در صورت افزایش مسافر، رانندگان اتوبوس باید به این ضوابط توجه داشته باشند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

میرزائیان تاکید کرد: از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به کلیه تاکسی‌های شهرکرد از طریق پیامک اعلام شده که موظف به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند و این طرح به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی با فاصله استاندارد اضافه کرد: کلیه ناوگان اتوبوس درون شهری با استفاده از برچسب‌های هشداردهنده اجرایی شده و مسافران براساس فضاهای مشخص می‌توانند از ناوگان اتوبوس درون شهری استفاده کنند.

میرزائیان بیان کرد: برای حفظ سلامت و ایمنی رانندگان اتوبوس نیز کابین راننده از محل مسافران به صورت کامل جداسازی شده‌است.

وی با بیان رعایت بهداشت فردی و محیطی به شهروندان و مسافران توصیه کرد: افراد برای حفظ سلامت و ایمنی خود و رانندگان در هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنند.

میرزائیان از شهروندان و مسافران تقاضا کرد: افراد می‌توانند موارد تخلف، پیشنهادات و انتقادات خود را با ذکر کد تاکسی و اتوبوس با شماره‌های ۱۵-۳۳۳۷۰۰۱۴ واحد بازرسی، پاسخگویی وثبت شکایات در میان بگذارند و اطمینان خاطر داشته باشند که بازرسان سازمان در اسرع وقت به موارد تخلف تا حصول نتیجه رسیدگی و براساس آیین‌نامه انضباطی با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

 رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرکرد در پایان یادآور شد: در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی و ایستگاه‌های مبدا و مقصد توسط تیم‌های سطح شهر ضدعفونی شده و تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها توسط اکیپ سازمان ضدعفونی می‌شوند و ماسک و دستکش در حد توان سازمان به کلیه رانندگان داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار