این درحالی است که به رغم انکار اداره کل راهداری استان ،اما همچنان بسیاری از مسافرین بر گران نمودن کرایه از سوی رانندگان تاکسی های بین شهری اصرار دارند ! و برای پیگیری این موضوع دست به دامن رسانه ها شده اند ،چون به این امر واقفند که کسی برای حرف مردم بینوا تره خرد نمی کند!
کد خبر: ۸۴۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 27 April 2020

تابناک ایلام::در این دنیای پهناورکسی پیدا نمی شود که اثرات مخرب ویروس کرونا را بر تمامی ساحتهای زندگی بشر انکار کند .یا اینکه  به رغم تعطیلی تمامی صنوف ومشاغل و تحت شعاع قرار گرفتن اقتصاد خرد وکلان ،ادعا کند از ترکش های کشنده این ویروس در امان مانده باشد ،مگر اینکه تافته جدا بافته باشد !

ما به تمامی وجوه اثرات نامطلوب این بحران بر زندگی تک تک شهروندان ایرانی از کارگر ساده گرفته تا بقال و آرایشگر ،راننده تاکسی وماشین سنگین و .. و...آگاهیم  ،به هرحال یک بحران فراگیر است وکاریش هم نمیشه کرد. این وظیفه دولت هاست که باید تلاش کنند با  توسل به هر شیوه وتدبیری از اثرات این بحران بر زندگی شهروندان و فشر ضعیف ومتوسط جامعه بکاهند.

لذا قرارنیست آسیب دیدگان این بحران بمنظور جبران زیان ها به هر ترفندی متوسل شوند به گونه ای که ضمن تضییع حقوق سایر شهروندان ،بر سنگینی بار روی دوش مردم بیافزایند .بنا نیست بحران کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از از آن به پناه گاهی برای سوء استفاده و زیر پا گذاشتن قانون ومقررات تبدیل شود ،اگر این مساله باب شود ،قطعا سنگ بر روی سنگ بند نخواهدشد.

ذکر این مقدمه بخاطر اقدامات خلاف قانون برخی صنوف در استان خودمان است،اقداماتی که از آن بوی زیرپاگذاشتن قوانین ومقررات و تضییع حقوق عامه به مشام می رسد ،آن هم به بهانه اینکه چون کرونا مشاغل را کساد کرده است ،تاوانش را باید بخش دیگری از مردم جبران کنند.

اخیرا گزارشات متعددی از اقدامات خلاف قانون برخی رانندگان تاکسی های بین شهری در مناطق محتلف استان،خصوصا مسیر ایلام سرابله به گوش می رسد ،دایر براینکه این رانندگان بی توجه به نرخ نامه راهداری وحمل ونقل جاده ای، کرایه این مسیر را گران کرده اند .

این رسانه چند روز پیش چرایی این موضوع را از طریق اداره کل راهداری وحمل ونقل استان جویا شد ،اما مسئول مربوطه با انکار گران شدن کرایه این مسیر این گونه توجیه نمود که بدنبال گزارشات واصله،بازرس این اداره از رانندگان تحقیق به عمل آورده و آنان گران شدن کرایه را رد کرده اند !درست مثل اینکه مامور تحقیق یک پرونده صحت وسقم یک اتفاق را از متهم جویا شود !

این درحالی است که به رغم انکار اداره کل راهداری استان ،اما همچنان بسیاری از مسافرین بر ادعای خود مبنی بر گران شدن خودسرانه کرایه از سوی رانندگان تاکسی های بین شهری اصرار دارند ! و برای پیگیری این موضوع دست به دامن رسانه ها شده اند ،چون به این امر واقفند که کسی برای حرف مردم بینوا تره خرد نمی کند!

به هرحال انتظار می رود ،مدیران اداره کل راهداری وحمل ونقل استان به جای تلاش برای انکار وضعیت مورد اعتراض جاری که از طریق تحقیق از رانندگان حاصل شده است ،اگر نمی توانند بامتخلفین برخورد قانونی نمایند ،لااقل  رانندگان تاکسی بین شهری ومدیران شرکت های حمل ونقل  را ملزم کنند تا نرخ کرایه قانونی وشماره تلفن پیگیری دستگاه مسئول  را در داخل خودرو و ترمینال های مسافربری در معرض دید مسافرین نصب نمایند ،شاید از این طریق مسافرین ورانندگان به حق وحقوق قانونی خود شناخت کافی به دست آورده و راه بر سوء استفاده ها وتضییع حقوق مردم بسته شود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
سلام.میخواستم از تمامی عزیرانی ک اییییینهمه درمورد کرایه حساس تشریف دارن بپرسم آیا تو فروشگاها وقتی قیمت برنج 50هزارتومن بالاترمیره و بدون هیچچچچ ناراحتی پولو پرداخت میکنن چرا حرفی نمیزنن؟؟؟و اون پول50هزارتومنی فشاربهشون نمیاره اما اگ هزارتومن کرایه بدن فشاربهشون میاد این یعنی چی واقعا؟
برای اطلاع ب همین دوستان باید بگویم ک نرخ کرایه ایلام سرابله از روزهای افتتاح این ترمینال و شروع ب کارش بشدت نرخ پایین بوده و حالا ک نرخ و میخواهیم ب واقعیت و حقیقی برسانیم بعضیها ناراحتن.
دوستان قیمت لنت تسمه تایم بنزین لاستیک و...بشدت بالارفته و این دیگه اوج بی انصافیه ک با وجود دونستن این هزینه ها باز مردم محترم
دوست دارن ک حق راننده مظلوم این مسیر زیرپاشون له کنن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار