مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: از مجموع ۱۲۵۰۰ نفر ثبت نامی در سامانه بیمه بیکاری ۷۳۸۳ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.
کد خبر: ۸۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 02 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حسن عزیزی در نشست کارگروه اشتغال که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نامی‌های بیمه بیکاری در سطح کشور معادل ۷۹۰ هزار نفرو در سطح استان کرمانشاه ۱۲۵۰۰ نفرمعادل ۱،۵ درصد است. از این تعداد ۶۶۰ هزار نفر در سطح کشور و ۷۳۸۳ نفر معادل یک و یک دهم در سطح استان پالایش و تایید شده اند. همچنین تعداد بیکاران در پایان سال ۹۷  بر اساس اطلاعیه مرکز آمار ۱۳۲۶۸۳ نفر است و هدف ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در استان محقق شده است.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته (سال گذشته ۲۸۳ نفر بود)  تا کنون پرداختی  برای مشمولین نداشتیم، چون کمکی که سازمان برنامه ریزی به بیکاران اختصاص داده یک کمک اجتماعی است و الان بحث بر پرداخت به سایرین مثل کارگران ساختمانی است و منتظر پاسخ هستیم، پس از تعیین تکلیف این موضوع، بدون مراجعه حضوری پرداختی‌ها به مشمولین انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام کنندگانی که بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق نگرفت، مثل کارگران ساختمانی مشمول تمهیدات دیگری از سوی دولت خواهند شد، عنوان کرد: ۷۶۵ هزار نفر در کل کشور در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که حدود ۶۴۵  هزار نفر از آن‌ها مشمول بیمه بیکاری شدند.

در ادامه استاندار خواستار توضیحاتی در خصوص چگونگی پالایش و تایید تعداد نفرات مشمولین بیمه بیکاری شد و عزیزی در این خصوص متذکر شد:به محض ارائه بخشنامه بیمه بیکاری، تاکسیرانی پلاکارت‌هایی بدون هماهنگی با استانداری نصب کرد که منجر به ثبت نام تعداد زیادی از رانندگان تاکسی‌ها شد و ناهمخوانی رقم تاییدشدگان با ثبت نام کنندگان به این دلیل است. اما اکنون آمار فروکش کرده و عده‌ای به دلیل راه افتادن کسب و کار و ارائه تسهیلات به کارگران در حال انصراف هستند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰۰۰ نفر از ۱۲۵۰۰ ثبت نامی بیمه بیکاری از بخش‌های صنعتی هستند، خواستار انجام مکاتبات برای تسریع در پرداخت یارانه‌ها در استان کرمانشاه شد.

شیوع بیماری کرونا به ۷۵۰۰ نفر در حوزه گردشگری آسیب زده است

در ادامه این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی بیان داشت: در بحث کرونا بیشترین آسیب را حوزه گردشگری و حمل و نقل دیدند در حوزه گردشگری  برآورد عددی از خسارت‌ها کار سختی است، اما کارگروه رسیدگی به کرونا کمیته‌ای با نام گردشگری و فضا‌های ورزشی تشکیل داد. در حوزه میراث و گردشگری و صنایع دستی خسارت‌های شناسنامه دار اعلام کنیم. محوطه‌هایی که با تعطیلی دچار خسارت بسیاری شدند با این وجود در حال حاضر ۳۰۰ نفر در پروژه‌های مرمتی فعال اند. در حوزه گردشگری خسارت این گروه درآمد با ۶ تا ۷ ماهه ماه‌های عادی سال برابری می‌کند با این وصف کرونا آسیب چند برابری را به صنعت گردشگری وارد کرد.

وی افزود: مجموع خسارت تاسیسات گردشگری معادل  ۱۷۸۳۱۲۵ ریال است. با وجود رشد گردشگری در سال گذشته شیوع کرونا موجب بروز مشکلات و کاهش رشد شد. در مجموع حدود  ۱۱۳۰ نفر در تاسیسات گردشگری بیکار شده اند که در صورت ادامه یافتن این شرایط این رکود ادامه دار خواهد شد.
با وجود اینکه در تمام کشور‌ها ارائه تسهیلات و کمک به این بخش‌ها بسیا. بوده در ک‌شدر ما هم با وجود تحریم‌ها این اتفاق می‌افتد. اگر در دوران پسا کرونا بتوان یک تعطیلی چند روزه یا یک هفته‌ای در کشور داشت، خسارات گردشگری تا حدی جبران خواهد شد.

قادری در خصوص رویداد ۲۰۲۰ ابراز داشت: در برگزاری رویداد‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی ۲۰۲۰ را از دست دادیم و با شرایط امروز سران گردشگری دنیا نمی‌توانند به کرمانشاه سفر کنند، اما مکاتباتی انجام دادیم  و هنوز این موضوع کاملا کنسل نشده، با توجه به اینکه ۲۰۲۰ مجموعه‌ای از برنامه هاست. افزایش تاسیسات و خدمات گردشگری و فضا برای گردشگری (زیرساخت)‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه صنایع دستیو در بحث تولیدی ۴۰۰ بنگاه در بازه سه ماهه چیزی حدود ۵ میلیارد، فروشگاه‌های صنایع دستی ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۲۰ واحد صادراتی حدود ۵ میلیارد خسارت دیدند. کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی خسارت دیده ۲۲۰ واحد بودند و ۲۵۰۰ نفر در منازل مشغول فعالیت اند که خسارت  بر آن‌ها نیز وارد شده است.


قادری در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌های پیشنهادی برای جبران خسارت وارد شده شامل در نظر گرفتن تسهیلات، ایجاد نمایشگاه‌های فصلی و دائمی، احداث بازارچه‌های موقت و دائمی، مشارکت صنعتگران در جشنواره‌های گردشگران، معرفی کارگاه‌های محصولات صنایع دستی به دفاتر تور گردانی، اعطای تسهیلات بلاعوض به صنعتگران است. تا کنون ۶۰ میلیون تومان از سوی دولت به آسیبدیدگان استان کمک شده و بنیاد مستضعفان قول کمک ۵۰۰ هزار تومانی را داده است. تعداد زیادی از این افراد بیمه نیستند بنگاه‌هایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام می‌تواند در این راستا به ما کمک کند. در مجموع چیزی حدود ۷۵۰۰ نفر که در حوزه صنایع دستی خسارت دیدند. لازم به ذکر است برخی کارت صنعتی گری دارند برخی مشاغل خانگی و برخی هم صاحب کارگاه هستنند و درجه فعالیت‌شان بر اساس کارگاه انفرادی یا کارفرمایی و واحد فروش متفاوت است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار