شیوع ویروس کرونا در جهان و قرنطینه جهانی سبک زندگی مردم دنیا را به سمت حوزه دیجیتال تغییر داده است.
کد خبر: ۸۴۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 02 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: قرنطینه جهانی به علت شیوع بیماری کرونا، سبک زندگی مردم را به سمت حوزه دیجیتال و آنلاین تغییر داده است، تا جایی که بسیاری از کارشناسان حوزه دیجیتال به این باور رسیدند که دنیا قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا تغییر محسوسی خواهد کرد. در ادامه این مطلب ۸ حوزه فناوری که انتظار می‌رود همه گیری کرونا باعث گسترش و تغییر در آن‌ها می‌شود را مشاهده می‌کنید.

روابط و تعامل با تماس کم‌تر

بیماری COVID-۱۹ باعث شده است که بیش‌تر از هر زمانی به سطوح قابل لمس که می‌تواند بیماری را منتقل کند، حساسیت داشته باشیم؛ بنابراین در دنیای پس از COVID-۱۹، انتظار می‌رود که صفحه نمایش لمسی کم‌تر و رابط‌های صوتی بیش‌تری داشته باشیم.

تقویت زیرساخت‌های دیجیتال

بیماری COVID-۱۹ باعث شد افراد با کار در خانه و در انزوا سازگار شوند. با مجبور شدن ما برای یافتن راه‌حل‌های دیجیتالی برای کارهایمان، این امکان وجود دارد که ادامه برخی از این شیوه‌ها را در دنیای پس از COVID-۱۹ مشاهده کنیم.

دنیای پسا کرونا

توسعه دارو‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

هرچه سریع‌تر بتوانیم یک داروی مؤثر و ایمن برای درمان و یک واکسن برای پیشگیری از COVID-۱۹ و ویروس‌های آینده کشف کنیم و به کار بگیریم، مهار آن سریع‌تر خواهد بود. هوش مصنوعی شریک ایده‌آلی در تولید دارو است، زیرا می‌تواند تلاش‌های انسان را تسریع و تکمیل کند.

دنیای پسا کرونا

پزشکی از راه دور

برای مهار شلوغی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بسیاری از مراکز مراقبت‌های سلامت در حال پیاده‌سازی پزشکی از راه دور یا آگاهی‌بخشی به بیماران خود در مورد آن هستند. پزشکی از راه دور امکان بهره‌مندی از خدمات بالینی بدون مراجعه حضوری به پزشکان را فراهم می‌سازد.

دنیای پسا کرونا

توسعه خرید آنلاین 

در طی همه‌گیری COVID-۱۹، کسب‌وکار‌هایی که بخش آنلاین نداشتند، به‌شدت ضربه خوردند. از این رو در حال حاضر کسب‌وکار‌ها به‌دنبال هرچه بیش‌تر آنلاین‌کردن خدمات خود هستند.

دنیای پسا کرونا

تکیه بیشتر به ربات‌ها

از آن‌جایی که ربات‌ها به ویروس آلوده نمی‌شوند، از آن‌ها می‌توان برای خریدکردن، کار‌های بیمارستانی یا کار‌ها صنعتی بهره برد که در دنیای پس از COVID-۱۹ نقش آن‌ها را پررنگ‌تر از همیشه خواهیم دید.

دنیای پسا کرونا

رویداد‌های دیجیتال بیش‌تر

سازمان‌دهندگان رویداد‌ها و شرکت‌کنندگان که مجبور به تغییر آن به‌صورت دیجیتالی بودند، متوجه جوانب مثبت و منفی این قضیه شدند. در حال حاضر بسیاری از رویداد‌های رسمی نیز به‌صورت دیجیتال برگزار می‌شود و انتظار می‌رود زیرساخت‌های بیش‌تری برای آن فراهم شود.

ظهور ورزش مجازی

با لغو لیگ‌های ورزشی، توجه‌ها به‌سمت دنبال‌کردن ورزش به‌صورت مجازی بیش‌تر شده است. برخلاف رویداد‌های ورزشی معمول، رویداد‌های esport به‌راحتی می‌توانند به‌صورت آنلاین برگزار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار