معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد:
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: اصلاح الگوی کشت و جایگزینی گونه های بومی با نیاز آبی کم، فعال سازی انهار در کالبد شهر، طراحی 397 هزار و 240 مترمربع فضای سبز شهری جدید در سال گذشته و ... بخشی از فعالیت های محیط زیستی شهرداری اصفهان در سال گذشته بوده است که امسال هم با برنامه هایی در حوزه پسماند و فضای سبز تداوم می یابد.
کد خبر: ۸۴۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 04 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین امیری با اشاره به برنامه های شهرداری اصفهان در خصوص حفاظت از زمین و محیط زیست اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های حاصل از تخریب ها و آلاینده های رو به گسترش در شهرها، کمتر از خدمات دستگاه های اجرایی و شهری نبوده و می تواند در نهادینه کردن باور و حفظ محیط زیست برای نسل های آینده نقشی انکارناپذیر باشد.

وی به نقش تاثیرگذار شهروندان در حراست از زمین و منابع آن اشاره و تصریح کرد: کاهش بار آلاینده ها به ویژه زباله و پسماندهای خانگی و همچنین پیشگیری از انتشار آن در سطح شهرها با وجود پیشرفت های محسوس در جمع آوری که در قالب خدمات شهری شهرداری ها صورت می گیرد، باز هم نیازمند ورود تمام شهروندان در حمایت و کمک به منظور حفظ محیط زیست است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر زمين به عنوان زيستگاه انسان، دچار مخاطراتي شده و در صورت عدم توجه جدي، دامنه هاي تخريبي آن گسترده تر خواهد شد.

جابجایی دو هزار و 745 اصله درخت چند ساله در طرح های عمرانی شهر اصفهان

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت و جایگزینی گونه های بومی با نیاز آبی کم به جای گونه های با نیاز آبی بالا، برگزاری پویش مردمی سهم من در حفاظت از درختان کهنسال، توسعه فضاهای سبز شهری از طریق ایجاد پارک های محلی و شهری در زمین های تملک شده و برنامه ترویج و آموزش کشاورزی شهری به شهروندان، بخشی از اقدامات برای حفظ محیط زیست شهری بوده است.

امیری ادامه داد: بررسی امکان فعال سازی انهار در کالبد شهر به عنوان محورهای مجهز شهری، طرح کمربند سبز، امکان سنجی استفاده از تجهیزات و روش های غیرشیمیایی برای کنترل آفات و بیماری های فضای سبز، جایگزینی و بررسی کارآیی سموم کم خطر شیمیایی نسل جدید و ترکیبات گیاهی (سموم ارگانیک و دوستدار محیط زیست) به جای سموم نسل قدیم در مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی گوشه ای از اقدامات و برنامه های شهرداری اصفهان در خصوص فضای سبز شهری در راستای حفاظت از زمین و محیط زیست است.

وی با بیان اینکه تملک 14 هزار و 735 مترمربع زمین از کاربری های مختلف برای اختصاص به عرصه های فضای سبز در سال 98 و جابجایی دو هزار و 745 اصله درخت چند ساله واقع شده در طرح های عمرانی که روشی جهانی و علمی است و کاشت مجدد آن در سال گذشته هم از دیگر اقدامات محیط زیستی شهرداری است، گفت: اجرای طرح 100 هکتاری کاشت دیم با استفاده از گونه های مقاوم به خاطر محدویت های منابع آبی که در فاز اول آن 65 هکتار اجرایی شده است، از برنامه های ما برای کاهش مصرف آب بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: طراحی 397 هزار و 240 مترمربع فضای سبز شهری جدید در سال گذشته، کاشت و واکاری236 هزار و 800 اصله درخت و درختچه در عرصه های فضای سبز، رفیوژها، کمربند سبز و پارک های تازه احداث شده از جمله اقدامات محیط زیستی شهرداری اصفهان در سال گذشته بوده است. 

لاگون های تبخیری شیرابه برای کاهش آلودگی خاک ساخته شد

وی به فعالیت های سازمان مدیریت پسماند به عنوان یکی از بخش های موثر در حفاظت از محیط زیست شهری اشاره و اظهار کرد: با توجه به ماموریت های محیط زیستی سازمان مدیریت پسماند تمام اقدامات این سازمان مربوط به مقوله محیط زیست است و تاثیر زیادی در حفاظت و حراست از زمین داشته است.

امیری ادامه داد: ساخت خطوط جدید پردازش پسماند، ساخت دستگاه پایلوت هاضم بی هوازی، احداث لاگون های تبخیری شیرابه، احداث لندفیل بهداشتی شرق، فعالیت های آموزش و فرهنگ سازی، ساخت دستگاه خوددریافت از جمله اقدامات اجرایی شده در سال گذشته است.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال جاری گفت: احداث کارخانه پیرولیز، احداث واحد زباله سوزی پزشکی، بهینه سازی تولید کمپوست و احداث لندفیل پزشکی بخشی از برنامه های این سازمان در سال جدید است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به فعالیت های فرهنگی و آموزشی در حوزه مدیریت پسماندها اشاره کرد و افزود: از جمله این فعالیت ها می توان به فعالیت های اجتماعی مانند بازدید دو هزار و 610 نفر ساعت از کارخانه بازیافت، برگزاری جشن های آموزشی و فرهنگی مانند گلریزان کاغذ به نفع طبیعت و محله های عمودی ویژه گروه های مختلف اشاره کرد.

وي با بيان اينكه شهرداري اصفهان براي نشان دادن اهميت روز جهانی زمین پاک همه ساله برنامه هاي مختلفی برگزار می کرد افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا همه برنامه ها به صورت مجازی اجرا شد.

امیری اضافه کرد: طراحی و تهیه کلیپ آموزشی و فرهنگی در حوزه مدیریت پسماند، طراحی و برگزاری مسابقه مجازی، دعوت از همه شهروندان برای مشارکت در حفاظت از محیط زیست بخش از برنامه های شهرداری اصفهان به مناسبت روز جهانی زمین پاک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار