؛روز گذشته از سوی رسانه تابناک ایلام ،مطلبی تحت عنوان "شهرداری ایلام پاسخ دهد؛اقدامی که نان چند خانوار را آجر می کند " در خصوص پلمپ محل فعالیت چند فعال خرید وفروش ضایعات در شهر ایلام منتشر شد .روابط عمومی شهرداری ایلام در واگنش به این مطلب ،با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در این رسانه شده است .
کد خبر: ۸۴۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 04 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛روز گذشته از سوی رسانه تابناک ایلام ،مطلبی تحت عنوان "شهرداری  ایلام پاسخ دهد؛اقدامی که نان چند خانوار را آجر می کند " در خصوص پلمپ محل فعالیت چند فعال خرید وفروش ضایعات در شهر ایلام منتشر شد .روابط عمومی شهرداری ایلام در واکنش به این مطلب ،با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در این رسانه شده است .

متن جوابیه به این شرح است :

مدیر محترم پایگاه خبری تابناک ایلام

با سلام

در خصوص مطلب منتشر شده راجع پلمپ مراکز ضایعاتی به اطلاع می رساند،با توجه به اصل ۵۰قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست، ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها و همچنین اجرای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوبه ۱۳۷۵،مشاغلی که از نظر بهداشت، محیط زیست و مخاطرات اجتماعی،تهدید بر علیه سلامت جامعه و شهروندان هستند(ضایعاتی ها و مراکز غیرمجاز جمع آوری پسماند )بایستی خارج از محدوده شهر باشند.

لذا با دستور دادستانی محترم و همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن و شهرداری به عنوان مدیر اجرایی پسماند این طرح اجرا شد که از مطالبات به حق شهروندان عزیز مبنی بر زندگی در محیطی امن و پاکیزه بوده است.

 

لازم به ذکر است که شهرداری ایلام با توجه به ماده۷ قانون مدیریت پسماند،طرح جمع آوری پسماند خشک را از طریق فراخوان عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذارو غرفه های مخصوص بازیافت را نیز در سطح شهر ایلام مستقر نموده است،

که این طرح که از اهمیت ویژه ای در مدیریت صحیح پسماندها و مدیریت شهری برخوردار بوده و تا کنون به اشتغالزایی بیش از ۷۰ نفر انجامیده است و انشاالله تا تکمیل پروژه مذکور این روند ادامه داشته و اشتغال بیشتری به دنبال خواهد داشت،

همچنین بعضا مشاهده گردیده که بعضی از این افراد(ضایعاتی ها) به بهانه خرید و فروش آهن آلات، متاسفانه مبادرت به خرید همه رقم ضایعات(نان خشک، پلاستیک، کارتن و...) می پردازند و به گفته نیروی انتظامی چون هیچگونه نظارتی بر روی آنها وجود ندارد اقلام سرقتی نیز در این مراکز وجود دارد که باعث مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی فراوانی خواهد شد،

لذا تصمیم بر پلمپ این مراکز گرفته شد کما اینکه مراکز خرید آهن آلات قراضه و‌ضایعاتی که صرفا مشغول به این فعالیت هستند منافاتی با این شرایط نداشته و‌همچنان فعال می باشند.

اداره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام

 
 نوضیح تابناک ؛
 
رسالت رسانه بررسی وقایع ،تحلیل وتفسیر ،ارزیابی وانتشار اخبار در راستای اثرگذاری است ،خواه این خبر صرف اطلاع رسانی یک موضوع باشد ،خواه انتقاد از موضوع ،عملکرد دستگاه یا مجموعه ای ،خواه تبیین موضوع در راستای تنویر افکار عمومی باشد .
 
ما درتابناک ایلام همواره سعی نموده ایم کاملا بیطرفانه ودر راستای اصلاح امور ،بهبود وضعیت واطلاع رسانی واقع بینانه قلم بزنیم ،اگر امروز دستگاهی در حوزه ای مرتکب قصوری شده ویا عملکرد آن خسران به  منافع مردم را به دنبال داشته است سعی براین شده تا با پیوست راهکار وپیشنهاد سازنده از زبان انتقاد موضوع را مطرح نماییم ،کما اینکه روز بعد عملکرد درست همان دستگاه را به افکار عمومی ارایه داشته ایم.
 
بنابراین پردازش این مطلب فوق نیز در فضایی کاملا بیطرفانه وبراساس مشاهدات میدانی صورت گرفت واطلاعات دریافتی که بیس مطلب فوق را تشکیل داده است برمبنای گفته های جمعی بود که با تجمع در مقابل استانداری رسیدگی به مطالبه اشان را خواستار شدند.
 
ضمن قدردانی از پیگیری های استاندار محترم ،مسئول بازرسی استانداری وپاسخگویی شهردار محترم ایلام ،لازم دیدیم که اطلاعات تکمیلی خود را که بدنبال تحقیق وبررسی درست چرایی این اتفاق کسب شد بعنوان مکمل مطلب پیشین منتشر نماییم.
 
شکی در این موضوع نداریم که هدف شهرداری ،سازماندهی دوره گردهایی است که با زباله گردی وضعیت اجتماعی نادرست وکریه ای به شهر تحمیل کرده اندواین اقدام شهرداری در  راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء و براساس قانون مدیریت پسماند اجرایی شده است .
 
از آنجاییکه متحصنین درمقابل استانداری تنها تمایلات درونی خود را به نگارنده منتقل نمودند مطلب نیز بر همان اساس بعنوان خبری از تحصن عده ای معترض که شغل خود را از دست داده اند تنظیم وانتشار یافت .با این حال بدنبال بررسی دقیق صورت گرفته مشخص شد که وضعیت غیر از همانیست که تجمع کنندگان در اختیار رسانه قرار داده اند .
چرا که اقدام شهرداری بر اساس یک سیکل هماهنگ با شهرداری های دیگر شهرهای بزرگ صورت گرفته وموضوع جمع آوری زباله براساس شیوه های فنی واصولی موجود در مدیریت پسماند هیچ منافاتی با شغل این افراد یعنی جمع آوری ضایعات آهنی نخواهد داشت .
 
همانگونه که شهرداری و مجموعه فعال در این حوزه تشریح نمودند ؛این افراد می توانند کماکان در مکانی بیرون از شهر براساس چارچوب های تعریف شده توسط مدیریت پسماند شهرداری شغل سایق خود ،یعنی جمع آوری ضایعات آهنی  را دنبال نموده به گونه ایکه در وضعیت اقتصاد خانواده های آنان خللی وارد نیاید.
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار