معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی زراعی کشاورزان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت که از این مقدار ۶۰ هزار هکتار آن گندم آبی و۸۴ هزار هکتار نیز گندم دیم است.
کد خبر: ۸۴۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 05 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی اقدسی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۴۰ سیلو و مرکز خرید آماده تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان باقیمانده تضمینی در سطح استان است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی زراعی کشاورزان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت که از این مقدار ۶۰ هزار هکتار آن گندم آبی و۸۴ هزار هکتار نیز گندم دیم است.

اقدسی خاطر نشان کرد: سطح زیرکشت گندم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد که پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم تولید شود، و از این میزان حدود ۲۸۰ هزار تن تحویل مراکز خرید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان افزود: هم اکنون عملیات برداشت گندم در شهرستان‌های دهلران و مهران با بکارگیری بیش از ۲۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر آغاز شده و تاکنون ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان عزیز توسط مراکز خرید تحویل شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار