کد خبر: ۸۴۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 06 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, رابرت بک ورزشکار آمریکایی، و برنده ۲ مدال برنز پنتاتلون مدرن در بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

بک که در رقابت‌های انفرادی و تیمی در رم موفق به کسب مدال شد، پس از این که ماه فوریه در خانه از ناحیه سر دچار مصدومیت شد، در بیمارستان بستری بود.

سپس در حالی که در بیمارستان تحت مراقبت بود به ویروس کرونا مبتلا شد. به علت گستردگی شیوع کرونا در آمریکا، خانواده بک قبل از مرگش نتوانستند با او ملاقات کنند.

این ورزشکار آمریکایی همچنین در المپیک ۱۹۶۸ در مکزیکو سیتی به رقابت پرداخت، اما نتوانست به مدال‌های خود اضافه کند. بهترین عملکرد او کسب عنوان چهارم تیمی با ایالات متحده بود.

بک علاوه بر کسب مدال‌های المپیک، طلای بخش تیمی و انفرادی بازی‌های پان آمریکن سال ۱۹۶۳ در سائوپائولو را نیز در کارنامه دارد.

او سپس در مسابقات ۱۹۷۱ کالی کلمبیا مجددا در مسابقات تیمی قهرمان شد.

خارج از ورزش، بک فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه مشهور آمریکایی هاروارد بود و به عنوان افسر نیروی دریایی ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

بک در زمان مصدومیتش دندانپزشک بود و در دوران حرفه‌ای خود در سن آنتونیو تگزاس زندگی می‌کرد.

گفتنی است، ورزش پنجگانه مدرن یا پنتاتلون (به فرانسوی: pentathlon) مدرن به ورزشی گفته می‌شود که در آن پنج مرحله از پنج رشته ورزشی انجام می‌شود. این پنج مرحله عبارت‌اند از شمشیربازی اِپِه، تیراندازی با تپانچه، شنای آزاد ۲۰۰ متر، پرش با اسب، و دو صحرانوردی ۳ کیلومتر. این رشته را پیر دو کوبرتن، بنیان‌گذار بازی‌های المپیک، ابداع کرد و در تمام دوره‌های المپیک برگزار شده‌است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار