کد خبر: ۸۴۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 06 May 2020

تکنولوژی نوین، زباله‌های شهری را در کنگان به صفر می‌رساند 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درینه سیاه آریا گفت: با بهره‌برداری و اجرای تکنولوژی‌های نوین برای نخستین بار در کشور زباله‌های شهری شهرستان کنگان به صفر می‌رسد و آلایندگی‌های جنوب استان بوشهر نیز تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

کاظم صالحی روز چهارشنبه در این گفت‌وگو افزود:برای نخستین بار در دنیا به نوعی از تکنولوژی دست یافتیم که از ضایعات پالایشگاه‌ها و زباله‌های شهری گازوئیل و بنزین یورو چهار تولید می‌شود و درصورتی که اجرای طرح به موانع اجرایی و اداری برنخورد، براساس زمان‌بندی ۱۸ ماهه در عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: این طرح در سال ۹۵ موفق شد در اداره اختراعات آمریکا به ثبت جهانی برسد و از سال ۹۰ تاکنون ۲۴ دعوت نامه از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای خارجی برای ارسال این تکنولوژی به آن کشورها دریافت کرده‌ایم.

صالحی گفت:با بهره‌برداری از این شرکت برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درینه سیاه آریا اضافه کرد: با اجرای این طرح روزانه ۱۵۰ تن بنزین یورو چهار و ۲۵۰ تن گازوئیل با این تکنولوژی نوین در این شرکت تولید می‌شود.

وی افزود: این شرکت زباله‌های تفکیکی را برای بازیافت به کارخانه‌های خارج از استان ارسال می‌کند و در صورت موافقت طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان این آمادگی را دارد که بجای خام فروشی زباله‌های خشک، آن‌ها را به الیاف تبدیل کند.

صالحی گفت: با افزایش تعداد تولیدات زمینه ۵۰۰ شغل در این شرکت فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان درینه سیاه آریا اعلام کرد: این شرکت اولین شرکت خصوصی است که موفق به گرفتن مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) از سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.

وی ادامه داد: شرکت دانش بنیان درینه سیاه آریا در سال ۸۸ به تکنولوژی تبدیل ضایعات پالایشگاهی و شهری به بنزین و گازوئیل دست یافت و اکنون با جذب سرمایه‌گذار خصوصی و بستن قرارداد با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس مرحله اجرایی این طرح را آغاز کرده است.

صالحی افزود: این شرکت در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود که اکنون در مرحله خاک‌برداری است.

مدیر عامل شرکت درینه سیاه آریا گفت: درخواست ما از دستگاه‌های اداری این است که به صدور مجوزها و روال اداری این طرح سرعت ببخشند تا این طرح تولیدی هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: این شرکت با جذب سرمایه‎‌گذار خصوصی منابع مالی خود را تامین کرده است و نیازی به هیچ‌گونه تسهیلات مالی از سوی دستگاه‌های دولتی ندارد.

کاظمی گفت: شرکت در ابتدا برای قرارداد بستن با وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس با موانعی روبه رو بود که سبب شد این کار ۸ سال به طول انجامد.

مدیر عامل شرکت درینه سیاه آریا اضافه کرد: با این‌حال استاندار بوشهر، فرماندار کنگان، مسئولان پارک علم و فناوری و در نهایت رئیس بنیاد ملی نخبگان همواره از این طرح حمایت کردند.

این شرکت دانش بنیان هفته گذشته به عنوان واحد تولیدی برتر در استان بوشهر برگزیده شد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار