مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طبق برآوردها اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز و یک ماه گذشته می‌توانستند یک میلیارد و 130 میلیون تومان درآمد داشته باشند که به دلیل شیوع کرونا این درآمد محقق نشد.
کد خبر: ۸۴۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 07 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری، بااشاره به زیان ناشی از شیوع کرونا به حوزه میراث فرهنگی کرمانشاه، اظهار کرد: هر ساله در ایام نوروز و پس از آن از طریق بلیط فروشی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان درآمدهایی داشتیم که بخشی از آن صرف هزینه نگهداری خود این اماکن می‌شد.

وی تصریح کرد: طبق برآوردها امسال می‌توانستیم از طریق بلیط فروشی موزه‌ها و اماکن تاریخی همچون مجموعه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی حدود یک میلیارد و 130 میلیون تومان درآمد داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: هر سال بخشی از این درآمد صرف هزینه نگهداری این اماکن تاریخی می‌شد که اکنون با وجود اینکه درآمدی از آنها نداشته‌ایم باز باید این هزینه را بپردازیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تعدادی غرفه در اماکن و محوطه های تاریخی داریم که در اجاره بخش خصوصی هستند و از آنها درآمدزایی داشتیم، اما با مصوبه اخیر دولت مبنی بر بخشیده شدن اجاره بهای چنین اماکنی، دیگر این درآمدها را هم نداریم.

قادری یادآورشد: میزان خسارتی که حوزه میراث فرهنگی استان در پی شیوع کرونا دیده را احصاء و به وزارتخانه ارسال کرده‌ایم.

وی در ادامه بااشاره به بازگشایی سه محوطه تاریخی بیستون، تاق بستان و آناهیتا، گفت: در نشست بعدی ستاد مقابله با کرونای استان رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم سایر اماکن تاریخی استان را هم بازگشایی کنیم، چرا که در این اماکن ازدحام جمعیت گردشگران را نداریم که بخواهد مشکل ساز باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار