رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شستن دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون، همچنان مناسب ترین راه به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
کد خبر: ۸۴۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 09 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد حسن اعلمی رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه عدد ۵ در کنترل عفونت عدد مهمی است، گفت: زیرا در پنج زمان پرسنل و پزشکان در بیمارستان ملزم به شستن دست‌ها هستند.

او افزود: این حق بیماران است که مراقبت تمیز و ایمن دریافت کنند و این زمان‌ها شامل قبل از دست زدن به بیمار، قبل از هر اقدام درمانی که نیاز به رعایت پاکیزگی است، بعد از تماس با مایعات بدن که خطر آلودگی و عفونت دارند، بعد از تماس با بیمار و بعد از دست زدن به محیط اطراف بیمار است.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا، مراقبت اصولی و درست از سوی افراد و نیز رعایت حفظ سلامت مورد توجه بوده تا علائم انتقال ویروس از بین برود.
دکتر اعلمی با بیان اینکه در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیانمان باید دست‌ها را به مدت یک دقیقه با آب و صابون بشوییم و این کار باید به شکل کامل انجام شود، بیان کرد: همچین در صورت استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده هم باید این محلول بین ۲۰ و ۳۰ ثانیه به دست‌ها مالیده شود تا آلودگی به‌طور کامل از بین برود.

او تصریح کرد : افراد نباید از متانول جهت ضدعفونی استفاده کنند، زیرا موجب آسیب جدی از جمله کوری دائمی می‌شود و معتقدیم که بهترین شرایط، شستن دست با آب و صابون بوده و نباید با داشتن دستکش فکر کنیم که ایمن هستیم و دچار آسیب نمی‌شویم.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: به مناسب روز جهانی پاک مسابقه نقاشی ویژه کودکان با عنوان دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی و با موضوع بهداشت فردی و شستن صحیح با صابون از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

دکتر اعلمی اظهار کرد: این مسابقه در محور‌های بهداشت دست‌های من (لباس ها، اسباب بازی ها، خوراکی ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم) و دست‌هایی که مراقب سلامتی من هستندبرگزار می‌شود و کودکان گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال می‌توانند در آن شرکت کنند.تکنیک این مسابقه آزاد است و حداکثر اندازه آثار ۵۰ در ۷۰ سانتی متر اعلام شده است.

علاقمندان بخش ملی این مسابقه از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و در بخش بین الملل از ۱۵ مارس تا ۱۵ جولای ۲۰۲۰ می‌توانند با مراجعه به نشانی www.paint.fast.kpf.ir نسبت به بارگذاری نقاشی خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار