درپی کاهش قرارداد ویا گذشت مربیان جهان، سرمربی تیم ملی ایران همه پولش را در تعطیلات می‌گیرد؟
کد خبر: ۸۴۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 10 May 2020
 
تابناک گیلان/ فدراسیون فوتبال هنوز تمایلی به کاهش و کسر قرارداد اسکوچیچ با تیم ملی در ایام تعطیلات کرونا نشان نداده و این موضوع به حواشی و شایعاتی درباره دخالت برخی مدیران فوتبال در این قرارداد دامن می زند. حتی شنیده می شود که این افراد مانع کاهش داوطلبانه قرارداد اسکوچیچ شده اند چراکه منافع خود آنها در این قرارداد کاهش پیدا می کند!
 
 

در حالی که اغلب فدراسیون های فوتبال کشورهای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا، اقدام به کاهش چشمگیر دستمزد مربیان ملی خود کرده اند، فدراسیون فوتبال ایران هنوز اعلام نکرده که چه میزان از حقوق سرمربی کروات گمنامش را کسر می کند.

به گزارش تابناک ورزشی، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات فوتبال در همه رده های حرفه ای و حتی نیمه حرفه ای، باعث شد تا فیفا مجوز کسر دستمزدها را صادر کند اما غیر از این مجوز، بسیاری از سرمربیان فوتبال در جهان از جمله کی روش در کلمبیا ، برانکو در عمان و ... داوطلبانه مبالغی قابل توجه از قرارداد خود را بخشیدند اما در این میان از اسکوچیچ که حتی یک جلسه تمرین با تیم ملی ایران نداشته است، صدایی در نمی آید.

تاخیر مشکوک فدراسیون فوتبال درکسر دستمزد اسکوچیچ بخاطر کرونا / خبری از بخشش داوطلبانه هم نیست!

در این میان فدراسیون فوتبال هم هنوز تمایلی به کاهش و کسر قرارداد اسکوچیچ با تیم ملی نشان نداده و این موضوع به حواشی و شایعاتی درباره دخالت برخی مدیران فوتبال در این قرارداد دامن می زند. حتی شنیده می شود که این افراد مانع کاهش داوطلبانه قرارداد اسکوچیچ شده اند چراکه منافع خود آنها در این قرارداد کاهش پیدا می کند!

همین امروز فدراسیون فوتبال مراکش خبر داد که دستمزد کادرفنی تیم ملی این کشور را در ایام کرونا کاهش داده است. این کاهش ، میزان ۵۰ درصد از دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش را شامل می شود که می تواند یک درس خوب برای مدیران فوتبال ایران و ورزش دولتی کشورمان باشد که به آسانی از بیت المال عبور نکنند.

نشریه «الرایه» قطر خبر داد فدراسیون فوتبال مراکش اعلام کرده است که دستمزد کادرفنی اش را در ایام تعطیلات ۵۰ درصد کاهش داده است. فوزی لقجع، رئیس فدراسیون فوتبال مراکش گفته: با وحید خلیلهوژیچ، سرمربی تیم ملی و بقیه اعضای کادر فنی به توافق رسیدیم تا دستمزد‌ها را در ایام تعطیلات ۵۰ درصد کاهش دهیم.

تیم ملی مراکش با هدایت هروه رنار در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از رقبای ایران بود که تیم ملی کشورمان موفق شد این تیم را با گل بخودی دقیقه پایانی با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و حالا سرمربی جدید این تیم که او برخلاف اسکوچیچ جزو مربیان مشهور فوتبال کرواسی است، راضی شدهتا نصف قراردادش را کاهش دهند.

همین چند روز اخیر خبر رسیده بود که اسکوچیچ در یک نظرسنجی داخلی در کرواسی برای انتخاب بهترین مربی تاریخ  یک باشگاه ، موفق نشد حتی یک رای کسب کند. چنین مربی بی نام و نشان و معمولی ، حالا در فوتبال ایران بدون حتی یک جلسه تمرین و اردو و یا برگزاری مسابقه حتی در سطح دوستانه، حاضر نیست داوطلبانه بخشی از دستمزدش را در دوران تعطیلی کرونا ببخشد و فدراسیون فوتبال ایران نیز تا این لحظه هیچ حرفی از کاهش قراردادی که بر سر ارزی یا ریالی بودن آن بحث شده، نزده است!

نخست گفته شده بود که قرارداد اسکوچیچ فقط تا پایان چهار بازی باقیمانده مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی است اما این دروغ بزرگ توسط مهدی محمدنبی در نخستین روزهای دبیرکلی اش در فدراسیون فوتبال برملا شد و مشخص شد که قرارداد اسکو را تا پایان جام ملتهای آسیا بسته اند!

وزیر ورزش و جوانان اخیرا در نامه ای به وزارت اطلاعات، خواستار ورود و برخورد این نهاد امنیتی با متخلفان و دلالان فعال حوزه فوتبال کشور شده است و بد نیست وزارت اطلاعات به نحوه عقد قرارداد مربی درجه سه اروپایی تیم ملی و همچنین پرونده قرارداد مارک ویلموتس ورود کند تا بیش از این شاهد اتلاف سرمایه های ملی و بودجه های عمومی در قراردادهای نجومی با مربیان بی کیفیت نباشم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار