قهرمان اسبق وزنه برداری المپیک گفت: رکورد‌ها برای شکسته شدن هستند، اما امیدوارم رکورد فوق سنگین وزنه برداری را دوباره یک ایرانی بشکند.
کد خبر: ۸۴۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 11 May 2020

به گزارش نابناک سمنان: حسین رضازاده، دارنده مدال‌های وزنه‌برداری در المپیک‌های سیدنی و آتن در خصوص دوری‌اش از این رشته در سال‌های اخیر بیان کرد: بعد از اتمام دوران ریاست من در فدراسیون وزنه‌برداری، آن‌چنان از ورزش به دور نیستم. همچنان کارمند وزارت ورزش هستم. المپیک یک سالی به عقب افتاد و همچنان ٢ سهمیه‌ای که در وزنه‌برداری برای ایران وجود دارد، گرفته نشده است.

رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد

 

رضازاده ادامه داد: امیدوارم بچه‌های تیم ملی ٢ سهیمه ما را برای المپیک کسب کنند و با تمرینات خوبشان خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را برای کشورمان به دست بیاورند.

شکسته شدن رکوردها همیشه در ورزش وجود دارد

او درخصوص شکستن رکوردش در سال گذشته توسط لاشا تالاخادزه گرجستانی، گفت: در چندین مسابقه از جمله رقابت‌های المپیک سیدنی و آتن به لطف خدا و توسل به ائمه عزیز، توانستم رکورد‌های یک‌ضرب، دوضرب و مجموع را جابجا کنم و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را برای خودم به دست بیاورم. بعد از ١۶ سال، رکورد دوضرب من را وزنه‌بردار گرجستانی شکست. سال ٢٠١۴ هم که خودم رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بودم، بهداد سلیمی رکورد یک‌ضرب من را به نام خودش زد. البته در حال حاضر رکورددار یک ضرب، دوضرب و حتی مجموع، تالاخادزه است. در ورزش و در همه رشته‌ها،  موضوع رکورد شکستن، باب است.

رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد

 

امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند

او گفت: مثلا رکورد علی دایی در فوتبال ممکن است شکسته شود و در همه رشته‌ها این موضوع احتمال رخ دادن دارد. در دو و میدانی و همه رشته‌های رکوردی این اتفاق رخ می‌دهد و هر سال در مسابقات مختلف این موضوع وجود دارد. خود من سال ٧٩ و در المپیک سیدنی یک رکورد ۴٠ ساله که متعلق به روس‌ها بود، جابجا کردم. به مدت ۴٠ سال روس‌ها مدال طلای فوق سنگین المپیک را به دست می‌آوردند و عنوان قوی‌ترین مرد دنیا را برای خودشان می‌کردند. رکورد من نیز بعد از ١۶ سال شکسته شد. حالا امیدوارم ورزشکاران ایرانی که با غیرت هستند و رکورد‌های خوبی را به جا می‌گذارند، از آن‌ها حمایت شود تا آن‌ها هم رکورد‌هایی را به نام ایران و برای ایران به جا بگذارند. من در هر مسابقاتی که شرکت می‌کردم، می‌گفتند، رضازاده از ایران برنده شده است و افتخار آن برای ایران بود. امیدوارم در وزنه‌برداری هم این رکورد دوباره توسط یک ایرانی شکسته شود.

کیانوش رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص شرایط ملی‌پوشان حال حاضر، به خصوص کیانوش رستمی، اظهار داشت: کیانوش وزنه‌بردار خوب و قابلی است. با تمریناتی که خودش برگزار می‌کرد، مدال المپیک را به دست آورد. وزنه‌های خیلی خوبی در این سال‌ها از رستمی شاهد بودیم. کیانوش هم حالا باید با تمرینات خوب و التبه دسته‌جمعی کارش را ادامه بدهد، چرا که سن ورزشکار وقتی بالا می‌رود، به لحظه خداحافظی از ورزش حرفه‌ای نزدیک می‌شود. امیدوارم برای این المپیک کیانوش هم سهمیه‌اش را بگیرد و هم خوشرنگ ترین مدال را به دست بیاورد. چرا چند سالی است که مردم از من می‌پرسند چرا کیانوش مدال نمی‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار