خالی شدن صندلی ریاست هیات کشتی مازندران پس از ۲ دهه تکیه زدن " اصغر ثمربخش " مشهور به " مشتی آقا " به آن هم اکنون پر کردن این جایگاه را به موضوع با اهمیتی برای ورزش اول استان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۴۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 12 May 2020

کشتی در استان مازندران به دلیل جایگاه بالای مدال آوری در میادین بین المللی اعم از المپیک ، جهانی و آسیایی ، به عنوان ورزش اول مطرح است و کسب نیمی از از مدال های رنگارنگ میادین ورزشی کشتی از سوی دوبنده پوشان مازندرانی ، این استان را به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان مطرح کرد و همین وضعیت سبب شده است تا در هر دوره انتخابات ریاست هیات کشتی در بین حدود ۵۰ رشته ورزشی فعال از تب و تاب و حساسیت بالایی برخوردار باشد.

کناره گیری رییس قبلی این هیات که حدود ۲ دهه سابقه ریاست بر آن را بر عهده داشت ، آن هم با ضرب قانون بازنشستگی ، تب انتخابات ریاست هیات کشتی استان را در این دوره دو چندان کرده است به گونه ای که به گفته مسئولان ورزشی استان ، پس از ثبت تعداد زیادی برای این پست ، ۱۱ نفر از نامزدها تایید صلاحیت شده اند.
حضور این تعداد نامزد تایید صلاحیت شده از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از هیات های ورزشی هنگام برگزاری انتخابات یا نامزدی برای پست ریاست ندارد و یا تک نفره انتخابات را پیش می برند در حالی که در میان نامزدهایی که برای پست ریاست هیات کشتی مازندران به صف شدند ، چهره های دارای سابقه مدیریتی در عرصه ورزش ملی و استانی و حتی کشتی گیران مدال آور عرصه های المپیک، جهانی و آسیایی دیده می شوند که این خود نگاه ها را به سمت انتخابات ریاست این هیات سوق داده است.
اگر چه احتمال کناره گیری تعدادی از نامزدهای ریاست هیات کشتی استان مازندران از حالا با رایزنی برخی دیگر از نامزدها ی مطرح وجود دارد، ولی پیش بینی می شود حداقل این انتخابات با حضور پنج تا ۶ رقیب برگزار شود و تعدد نامزدها انتخاب رییس هیات را در مرحله اول ناکام بگذارد.
بر اساس اعلام هیات کشتی استان مازندران ، حبیب‌الله جعفری ، عمران زارعی ، نقی کلانتری ، مرتضی قربانی ، بهنام طیبی ، سیدجواد هاشمیان ، عسکری محمدیان ، حمید محمدنژاد ، فرامرز نقیبی ، مجتبی ابراهیمی و محسن بابایی ۱۱ نامزد ریاست هیات کشتی استان مازندران هستند که صلاحیتشان از سوی حراست اداره کل ورزش و جوانان استان تایید شد و جواز حضور در رقابت انتخاباتی این هیات را کسب کردند.
آمادگی برای برگزاری انتخابات
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران که همزمان با حفظ سمت سرپرستی این هیات را از اسفند ماه سال گذشته تاکنون با کناره گیری رییس قبلی بر عهده دارد ، گفت : تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات رییس هیات کشتی از سوی حراست تا حدودی انتخاب رییس هیات ورزش اول استان مازندران را به مرحله نهایی خود نزدیک کرده است.
عادل عالیشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از نظر اداره کل ورزش و جوانان استان مشکلی برای برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب رییس هیات کشتی این استان وجود ندارد و ما آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف ریاست هیات بر این رشته ورزشی را داریم.
وی گفت : ما چند زمان را برای برگزاری مجمع عمومی هیات کشتی استان مازندران برای انتخاب رییس هیات به فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ارایه می دهیم و این فدراسیون است که باید زمان برگزاری را انتخاب و به ما اعلام کند تا در زمان مقرر این رویداد هم برگزار شود.
سرپرست هیات کشتی استان مازندران اظهار داشت : از نظر قانون ، رییس فدراسیون ، ریاست مجمع عمومی هر رشته ورزشی را در استان ها بر عهده دارد و مدیرکل ورزش و جوانان استان ها هم جانشین رییس مجمع محسوب می شود و چنانچه به هر دلیلی رییس فدراسیون در روز مجمع عمومی حاضر نشود، با موافقت و تفویض اختیار ، مدیرکل استان ها می توانند این انتخابات را برگزار کنند.
عالیشان اضافه کرد : به هر حال ما در داخل استان چه در اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی ، آمادگی کامل برای برگزاری مجمع عمومی هیات کشتی را پس از ماه مبارک رمضان داریم و هر زمانی که فدراسیون کشتی انتخاب کند ما این مجمع را برگزار خواهیم کرد و پیش بینی می شود که رییس فدراسیون کشتی نیز در این مجمع عمومی حضور داشته باشد.
وی در مورد نامزدهای ریاست هیات کشتی استان مازندران گفت : از نظر ما هر یک از نامزدهایی که صلاحیشان طی مراحل قانونی به تایید رسید، توانایی اداره هیات کشتی را دارند و اداره کل ورزش نیز هر فردی را که از سوی اعضای مجمع عمومی انتخاب شود ، همانند روسای سایر هیات های ورزشی حمایت می کند.
استان مازندران بیش از ۵۰ رشته ورزشی و بیش از ۲ هزار باشگاه ورزشی دارد. حدود ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته در قالب ورزشکاران سازماندهی شده تا بیمه ای به صورت حرفه ای در این رشته های ورزشی فعالیت داشتند.
پارسال ورزشکاران مازندرانی ۴۰۰ مدال را از رقابت های داخلی و بین المللی کسب کردند که نیمی از این مدال های رنگارنگ مربوط به کشتی به عنوان ورزش اول این خطه شمال کشور بود. از ۲۸۰ مدال رنگارنگی که پارسال تیم ملی کشتی ایران در مسابقات برون مرزی کسب کرد، حدود ۱۲۰ مدال توسط کشتی گیران مازندرانی عضو این تیم به دست آمد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار