کد خبر: ۸۵۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 15 May 2020
 

تابناک/بناها، بافت ها و منظرهای تاریخی، جزو مهم ترین میراث فرهنگی یک جامعه محسوب می شوند که باید در معرفی، شناخت، تحلیل و بررسی وضعیت و در نهایت مرمت و احیای این گونه فضاها کوشا بود.خانه تاریخی اقبال در شهر انزلی با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر، توسط شهرداری به خانه فرهنگ تبدیل می شودشهرداری این شهر نسبت به خرید این خانه تاریخی از مالکان اقدام نماید و در همین راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان مرمت اضطراری بنای ثبت‌ ملی شده اقبال را پس از خرید در دستورکار قرار می‌دهد.

تبدیل خانه تاریخی اقبال در انزلی به خانه فرهنگ

یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر انزلی شنبه شب به صورت غیر علنی با دستور کار تعیین تکلیف خانه تاریخی اقبال که این روزها سر و صدای بسیاری در فضای مجازی و افکار عمومی ایجاد کرده بود برگزار شد. با رأی اکثریت آرای شورای شهر بندرانزلی مصوب شد، تا خانه تاریخی اقبال توسط شهرداری از مالک آن خریداری و به خانه فرهنگ تبدیل شود.

پرونده خانه تاریخی مرحوم اقبال در بندرانزلی در شهریورماه سال گذشته برای ثبت به عنوان بنای تاریخی آماده و به تهران ارسال شد. در آن زمان، هم مالک و هم شهردار انزلی در جریان روند پرونده این بنای تاریخی بودند و نامه‌های لازم ابلاغ و صورتجلسه شورای ثبت برای آنها ارسال شده بود و و در نهایت این بنا در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به عنوان بنای تاریخی کشور به شماره ۱۰۳ به ثبت ملی رسید.

بنای تاریخی خانه اقبال در خیابان تهران بندرانزلی واقع شده است و قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد.این بنای تاریخی به شماره ۱۰۳ در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی کشور به ثبت رسیده و جز معدود خانه‌های تاریخی باقی‌مانده در شهرستان بندرانزلی است. دو سوم از بناهای شهر انزلی تاریخی است در حالیکه که خانه ها و اماکن تاریخی ضوابط خاص خود را دارد.

تبدیل خانه تاریخی اقبال در انزلی به خانه فرهنگ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار