دبیر ستاد ثبت نام آموزش‌وپرورش مازندران از خانواده‌ها بویژه والدین دانش‌آموزان کلاس اولی خواست تا با توجه به شیوع ویروس کرونا ، پس از تکمیل تمامی مدارک برای نام نویسی فرزندشان در مدرسه اقدام و از مراجعه غیرضروری پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۵۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹ 17 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ، ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اول خرداد ماه شروع می شود و تا پایان ماه مرداد ادامه دارد.

سیدعیسی میرشفیعی با اعلام این که حضور دانش‌آموزان میان پایه و اولیای آن­ها در زمان ثبت نام ضرورتی ندارد ، تاکید کرد : مدیران مدرسه موظف هستند این دسته از دانش آموزان را شخصا در سامانه سناد ثبت نام کنند.

وی حضور والدین را برای ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی ضروری دانست ولی گفت : با توجه به حساسیت شرایط جامعه مبنی بر بحث شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به مدارس پرهیز کرده و تنها در صورت دارا بودن شرایط قطعی ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران شرایط سنی برای ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی را تشریح کرد و توضیح داد : تمامی متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۲ و نیمه اول سال۱۳۹۳ و یا قبل از آن به شرط آنکه سنشان از حداکثر سن مقرر در آئین‌نامه اجرایی مدارس (ماده۳۶) بیشتر نباشد و منحصراً متولدین روز اول مهر ماه ۱۳۹۳ می‌توانند سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران مدارک مورد نیاز ثبت نام برای پایه اول ابتدایی را شامل اصل شناسنامه دانش­ آموز و والدین ، شناسنامه سلامت و گواهینامه پایان دوره پیش­ دبستانی دانست و گفت : ثبت نام دانش­ آموزان براساس ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی، طبق محدوده جغرافیایی که توسط هر شهرستان تعیین می­ شود، انجام می‌گیرد و اولیاء می­ توانند با در دست داشتن سند مالکیت ساختمان یا اجاره ­نامه با کد رهگیری و فیش آب، گاز یا برق فرزندشان را نزدیک ترین مدرسه محل زندگی ثبت نام کنند.

میرشفیعی ثبت نام پایه اول ابتدایی را سه مرحله دانست و توضیح داد که در مرحله اول والدین باید پس از تکمیل مدارک آنها را به نزدیک ­ترین مدرسه محل سکونت و محدوده جغرافیایی تحویل دهند و نسبت به ثبت نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت اقدام کنند.

وی افزود : در مرحله دوم والدین باید در نوبت تعیین شده به پایگاه های سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان مراجعه کرده و گواهی سلامت دریافت کنند و در مرحله سوم هم با ارائه این گواهی به مدرسه ثبت نام قطعی و نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را انجام دهند.

میرشفیعی با تاکید بر این که مدیران مدارس موظفند روزانه پس از اخذ مدارک ، همزمان نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه سناد (سامانه نام نویسی دانش‌آموزان) اقدام کنند ، گفت : زمان ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه شروع می شود و تا ۳۱ مرداد ادامه دارد ولی نام نویسی سایر پایه­ های تحصیلی پس از امتحانات خرداد ماه شروع خواهد شد.

مازندران در سال تحصیلی جاری که به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمی از آن غیر حضوری برگزار شد ، ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار