استاندار ایلام گفت: بیماریابی و درمان به موقع علت اصلی کاهش مرگ و میر مبتلایان کرونا در این استان است و مردم نباید تصور کنند ویروس ضعیف شده است.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 17 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: در ابتدای شیوع کرونا اطلاعات کمی داشتیم زیرا این ویروس ناشناخته بود اما به مرور زمان از نظر علمی تسلط پیدا کردیم و اکنون جزو کشورهای برتر دنیا در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: با مجاهدت ها و تلاش نیروهای بهداشت و درمان و دستور مقام معظم رهبری همه نهادها بسیج شدند و با وحدت و همدلی بی نظیر علاوه بر بحث کرونا در جنگ ها و دعواهای سیاسی خوب کار شد.

سلیمانی دشتکی گفت: اکنون به جای اینکه بیماران به سراغ بیمارستان بیایند ما به سراغ آنها می رویم و با تشخیص و درمان به موقع و تغذیه مناسب به حفظ سلامت آنان کمک می کنیم.

وی به افزایش ۲۵ درصدی تعداد مبتلایان در دو هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی در خصوص برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر اتخاذ شد که ما هم بر اساس پروتکل و همان مصوبه ملی تنها در شهرستان های سفید در محل نماز جمعه به صورت محدود راهپیمایی را برگزار می کنیم و نماز عید فطر در مکانهای رو باز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

وی در خصوص بازگشایی اماکن مقدسه در استان نیز افزود: بعد از ماه مبارک رمضان در محوطه باز مردم می توانند حضور داشته باشند و داخل صحن نروند.

وی شرط بازگشایی باشگاه ها را بر اساس پروتکل و بدون تماشاگر اعلام کرد و گفت: دانشگاه ها نیز دروس کارگاهی و آزمایشگاهی به صورت محدود برگزار کنند و زمان کنکور سراسری نیز به تعویق نمی افتد بلکه بر اساس پروتکل بهداشتی با رعایت فاصله برگزار خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه بر ذخیره سازی مرغ در استان تاکید کرد و گفت: با وجود تلاش های معاونت اقتصادی و دستگاه های مربوطه میزان ذخیره سازی کم است که باید تسریع یابد.

وی همچنین از تلاش های امام جمعه ایلام و سپاه ، مردم، نهادها و دستگاه های مختلف به خاطر جمع آوری کمک های مردمی قدردانی کرد و گفت: این کمک ها باید هدفمند و عادلانه توزیع شوند.

سلیمانی دشتکی بر اختصاص کمک ها به افراد فاقد بیمه که کسب و کار خود را از دست داده اند و افراد آسیب دیده از کرونا و خانواده افراد فوت شده از کرونا تاکید کرد.

وی همچنین به خرید بعضی لوازم و نواقصی بیمارستان ها از محل جمع آوری این کمک ها اشاره کرد و افزود: باید دقت شود که در توزیع این اقلام و کمک ها عدالت رعایت شود و مطابق سامانه به همه افراد نیازمند این کمک ها اهدا شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار