استاندار قزوین :
  استاندار قزوین گفت: بارندگی‌های اخیر و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در تالاب الله آباد آبیک باعث شده تا ارتفاع سفره‌های زیرزمینی دشت قزوین یک متر افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 17 May 2020

 ارتفاع سفره‌های زیرزمینی دشت قزوین یک متر افزایش یافته است

 
 
 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، هدایت الله جمالی پور در بازدید از تالاب الله آباد شهرستان آبیک که با حضور مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، افزود: از هرگونه آب‌های سطحی در استان باید در راستای تقویت آبخوان و سفره‌های زیرزمینی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وجود حوضچه‌های تغذیه مصنوعی که اقدامی از سوی شرکت آب منطقه‌ای بوده، باعث شد تا یک متر به ارتفاع سفره‌های زیرزمینی در دشت قزوین افزایش باید.
جمالی پور فایده دیگر احیای سفره‌های زیرزمینی را رفع فرونشست در نقاط مختلف دشت قزوین عنوان کرد و گفت: اگر دشت الله آباد احیا شود، به طور حتم شاهد از بین رفتن فرونشست‌ها در دشت بویین زهرا خواهیم بود.
استاندار قزوین به زهکش دشت الله آباد اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو متخصص بررسی نفوذ و اثرات آب در این منطقه است که باید در این رابطه یک نشست تخصصی در استان برگزار شود.
جمالی پور بیان داشت: برای چرای شترها در این دشت باید یک برنامه منسجم تعریف کرد تا زمان و مکان چرا مشخص شود و با متخلفان از این مقررات با به صورت قانونی برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار