سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 73 شهروند گچسارانی به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: در حال حاضر 57 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در گچساران بهبودی کامل یافته‌اند.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 17 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آرین غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 1003 مورد تست کرونا از بیماران  مبتلا و مشکوک به کرونا در گچساران به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.
وی ادامه داد: تاکنون جواب  تست 900 مورد به شهرستان ارجاع داده شده  و در سامانه سلامت سیب به ثبت رسیده است.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری کووید_19 تاکنون 73 شهروند گچسارانی به این بیماری مبتلا شده است، گفت: در حال حاضر 57 بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان‌های گچساران بستری بوده با گذراندن دوره درمان و نقاهت در مرکز  قرنطینه این شهرستان بهبودی کامل یافته‌اند.
غلامیان با بیان اینکه هم اینک 80درصد از بیماران مبتلا به کووید_19در گچساران بهبود یافته اند، اذعان کرد: در حال حاضر 16 بیمار کرونایی برای گذراندن دوران درمان در نقاهتگاه  و قرنطینه خانگی هستند.
این مسوول ادامه داد: بیشتر افراد مبتلا شده به ویروس کرونا در گچساران در رده سنی 35 الی 60 سال  بودند.
غلامیان  با اشاره به افراد فوت شده ناشی از ویروس کرونا در گچساران ابراز کرد: متاسفانه یک نفر بر اثر مبتلا به کرونا ویروس  در شهرستان گچساران فوت شده که این فرد دارای بیماری زمینه‌ای بود.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه  به انجام غربالگری کرونا به طور مستمر در شهرستان اشاره و عنوان کرد:   از زمان شیوع ویروس کرونا در مرحله نخست غربالگری 111هزار و142 نفر و در مرحله دوم  93 هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند.
غلامیان با بیان اینکه در مرحله سوم غربالگری  برای مقابله با بیماری ویروس کرونا  تا کنون 22 هزار نفر از شهروندان گچسارانی  ارزیابی شدند، گفت:  در مرحله سوم جامعه هدف افراد بالای 15 سال سن هستند.
وی ابراز کرد:  هشت مرکز بهداشتی - درمانی در مناطق شهری و روستایی و ۲۸ خانه بهداشت روستایی کار پایش خانواده‌ها و اطلاع از وضعیت سلامتی آنها در قالب طرح بسیج ملی غربالگری کرونا این شهرستان  انجام دادند.
غلامیان در ادامه افزود:در حال حاضر  یک بخش ویژه  در بیمارستان شهید رجایی و یک بخش در بیمارستان نفت و همچنین تعداد هشت تخت   تخت آی‌سی‌یو برای بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا  در نظر گرفته شده است.
غلامیان  با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت شهرستان گچساران به نسبت دیگر شهرستانهای استان مطلوب است، خاطرنشان کرد: یک هفته است مورد مثبت کرونا در گچساران نداشته ایم و شاید به زودی این شهرستان هم وضعیت سفید اعلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار