رئیس کمیته اتومبیلرانی اسلالوم استان کرمانشاه از افزایش قابل توجه تعداد علاقمندان به اسلالوم (مهارت‌های فردی و حرکات نمایشی) در کرمانشاه خبرداد و گفت: هیجان زیاد و پخش مسابقه تلویزیونی "دست فرمون" تعداد علاقمندان به این رشته را در کرمانشاه چند برابر کرده است.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 18 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،احسان شهسواری ، اسلالوم را دروازه ورود به رانندگی حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: همه کسانی که به عنوان رانندگان حرفه‌ای مطرح می‌شوند، آموزش‌هایشان را از اسلالوم شروع کرده‌اند.

وی گفت: علیرغم اهمیت بالای اسلالوم هنوز پیستی برای این رشته در کرمانشاه نداریم و در حال حاضر در پارکینگ مجموعه وررشی 15 خرداد و دهکده المپیک تمرین می‌کنیم. البته وعده‌هایی برای ساخت یک پیست در دهکده المپیک به ما داده‌اند و اعتبار آن هم تامین شده که منتظریم بزودی احداث شود.

این مربی اتومبیلرانی اسلالوم بابیان اینکه این رشته می‌تواند باعث تخلیه هیجان جوانان علاقمند به رانندگی و جلوگیری از خطرآفرینی آنها در خیابان‌ها شود، عنوان کرد: اسلالوم کنترل افراد را روی رانندگی افزایش می‌دهد و با همگانی شدن آن می توان به کاهش خطرآفرینی جوانان در خیابان‌ها و کاهش آمار تصادفات رانندگی کمک کرد.

وی اعلام کرد: البته این رشته برای افرادی که بصورت حرفه ای به آن ورود می‌کنند هزینه‌هایی هم دارد و به واسطه استهلاک لاستیک‌ها و برخی قطعات خودرو حین تمرین، بصورت میانگین بین هفت تا هشت میلیون تومان در ماه هزینه‌بَر خواهد بود.

این ورزشکار بابیان اینکه افرادی که علاقمند به یادگیری اسلالوم هستند می‌توانند با هر نوع ماشینی در تمرینات حاضر شوند، اعلام کرد: اگر کسی بخواهد در کلاس‌های اسلالوم شرکت کند باید 150هزار تومان به عنوان هزینه عضویت پرداخت کند و برای هر مسابقه هم ورودی جدا بدهد. البته رقمی که ما در کرمانشاه برای حق عضویت می‌گیریم به نسبت سایر استان‌ها خیلی پایین‌تر است.

شهسواری بااشاره به افزایش قابل توجه تعداد علاقمندان به اسلالوم در کرمانشاه، عنوان کرد: پس از پخش مسابقه "دست فرمون"از تلویزیون در اواخر سال گذشته، تعداد مخاطبین ما هم چند برابر شد.

این ورزشکار کرمانشاهی که در مسابقه "دست فرمون" به مقام سوم رسید، گفت: پخش این مسابقه باعث شد مردم با رشته اتومبیلرانی بیشتر آشنا شوند و اسلالوم را بشناسند.

وی با ابزار علاقه برای حضور مجدد در این مسابقه، افزود: هرچند تاکنون در مسابقات کشوری مختلفی شرکت کرده‌ام، اما دست فرمون سخت ترین مسابقه ای بود که تابحال در آن حاضر شدم، چراکه ورزشکارانی از همه جای ایران در آن شرکت کرده بودند و شرایط رقابتی بسیار سختی بود.

شهسواری بابیان اینکه احتمالا در سری جدید این مسابقه به عنوان مربی حضور خواهد داشت، عنوان کرد: هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردم که این مسابقه آنقدر پرمخاطب و از همه رده‌های سنی بیننده داشته باشد.

وی تصریح کرد: یک ورزشکار حتی اگر هم حرفه ای باشد در چنین مسابقاتی که تعداد شرکت کنندگان آن بالاست به چالش کشیده می‌شود و این یک فرصت خوب برای محک توانایی همه ورزشکاران حرفه ای است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار