آخرین اخبار از خودروهای دپو شده
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه "فعلا قرار نیست مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک تمدید شود"، در باره وضعیت فعلی این خودروها توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۸۵۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 20 May 2020

 

 

مهلت ترخیص خودروهای مانده در گمرک تمدید می‌شود؟

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، در ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۸ هیات دولت طی مصوبه‌ای مهلت سه ماهه‌ای تعیین کرد تا حدود ۵۱۰۸ خودرویی که در گمرک و بنادر توقیف و امکان ترخیص نداشتند با طی روند قانونی در اختیار صاحبان‌شان قرار گیرند. روز گذشته (۲۹ اردیبهشت)، مهلت سه ماهه برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک و بنادر به پایان رسید و طبق اعلام گمرک ایران تا ظهر روز گذشته ۱۳۷۹ دستگاه ترخیص شده است و بیش از ۳۷۰۰ دستگاه دیگر در گمرک بلاتکلیف باقی مانده اند. همچنین طی مدت اخیر رایزنی‌های در رابطه با تمدید فرصت به مدت دو ماه انجام شده بود.

در این رابطه سعید عباسپور، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی مبنی بر تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک اتخاذ شده است؟ گفت که "فعلا قرار نیست این مهلت تمدید شود".

همچنین به گفته وی تعداد خودروهای قابل بررسی برای ترخیص بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت، شامل خودروهای توقیفی توسط دستگاه قضایی به دلیل شکایت و سایر مسایل حدود ۲۲۸۹ دستگاه است، بنابراین امکان ترخیص این خودروها همواره میسر بوده و منوط به اخد حکم قضایی است.

عباسپور با بیان اینکه ۱۵۴ دستگاه خودرو دپو شده مربوط به مصوبه جانبازان است، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون فقط دو دستگاه ترخیص شده و درباره مابقی آن‌ها تاکنون مراجعه و درخواستی واصل نشده است.

به گفته مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، سه دستگاه خودرو حکم قضایی دریافت کردند و ترخیص شدند، ۱۰۰۰ دستگاه خودرو مربوط به شرکت کرمان موتور هم ترخیص شده و خودروهای مناطق آزاد تجاری نیز در چارچوب قوانین منطقه در حال ترخیص و صرفا قابل استفاده در مناطق مذکور است.

وی افزود: ۷۳ دستگاه خودرو سفارش آمریکا در چارچوب ضوابط مربوط بررسی شده که حسب اطلاع از گمرک تا کنون دارای شرایط اعلام شده نبوده و امکان ترخیص ندارند.

عباسپور با بیان اینکه بطورکلی نزدیک به ۱۴۰۰ خودرو ترخیص شده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد به استثنای خودروهای قضایی حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو باقی مانده که شامل خودرو جانبازان و موارد دیگر ذکر شده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت با بیان اینکه روز گذشته هماهنگی‌های لازم با گمرک ایران صورت گرفته که تا ۲۹ اردیبهشت ماه خودروها ترخیص شوند، از بخش‌های مختلفی که در این زمینه تلاش کردند از جمله سازمان ملی استاندارد،  گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان حمایت،  دفتر نیروی محرکه، تجارت الکترونیک و دفتر مقررات وزارت صمت تشکر کرد.

منبع : ایسنا

برچسب ها: خودرو ، گمرک ، ترخیص خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار