بعد از دستور پلمپ سایت زباله آزادشهر و فرصت یک ماه دادگستری استان به‌منظور رفع مشکلات آن، ساماندهی این سایت آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 20 May 2020

ساماندهی سایت دفن زباله آزادشهر آغاز شد 

بعد از دستور پلمپ سایت زباله آزادشهر و فرصت یک ماه دادگستری استان به‌منظور رفع مشکلات آن، ساماندهی این سایت آغاز شد.

روزانه حدود ۲۵۰ تن زباله از شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه وارد سایت دفن زباله آزادشهر می‌شود. ۳۰ درصد زباله‌های این مرکز دفن و مابقی تفکیک و بازیافت می‌شود.

هفته گذشته بود که در پی گلایه‌های اهالی شهر آزادشهر از بوی بد سایت زباله در نزدیکی این شهر و بازدید دادستان آزادشهر از این سایت دفع زباله، دستور بسته شدن آن صادر شد.

بعد از آن جلسه‌ای با حضور رئیس‌کل دادگستری گلستان و معاون عمرانی استاندار برگزار و مقرر شد تا پایان خرداد به استانداری فرصت داده شود تا برای رفع بوی بد و مشکلات این سایت پسماند اقدامات لازم را انجام دهد.

دو روز بعد از این جلسه سایت مجدداً بازگشایی شد. به گفته رئیس‌کل دادگستری استان، اگر پس از گذشت مهلت تعیین شده مشکل همچنان به قوت خود باقی باشد، اقدامات قضایی لازم انجام خواهد شد.

بعد از این پیگیری‌ها، از روز گذشته با استقرار چندین دستگاه کامیون، لودر، بولدوزر و بین مکانیکی، عملیات ساماندهی و خاکدهی مرکز دفن سایت آزادشهر آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان با اعلام این خبر گفت: مرکز دفن زباله در زون شرقی سایت آزادشهر به‌صورت سنتی و غیراستاندارد فعال است. به‌منظور کاهش بوی نامطبوع این سایت تلاش داریم از محل اعتبارات ملی و اسناد خزانه یک مرکز دفن مدرن ایجاد کنیم.

محسن سمیعی بیان کرد: در حال حاضر با به‌کارگیری ۱۰ دستگاه کامیون، ۳ دستگاه بولدوزر، دو دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی، بخشی از این مرکز دفن زباله ساماندهی خواهد شد.

وی گفت: پس از اتمام عملیات خاکریزی، انجام درختکاری در این بخش در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان خاطرنشان کرد: دو سال قبل بیش از ۲۵ میلیارد تومان برای ایجاد سوله و تأسیسات در این مرکز سرمایه‌گذاری شد. امسال نیز ۸ میلیارد تومان برای تهیه ماشین‌آلات مکانیزه، به این مرکز تخصیص یافته است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار