رییس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: بارندگی‌های قابل توجه و افزایش علف‌های هرز خطرآتش‌سوزی وسیع در باغستان سنتی و دشت قزوین را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 21 May 2020

 

 هشدار آتش‌نشانی درباره خطر آتش سوزی در باغستان سنتی و دشت قزوین

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، منتظری گفت: پارسال بیش از هزار و یک مورد از عملیات‌ها مربوط به آتش سوزی علف، علفزار، باغ و خرمن بود که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.
او بیشترین علل آتش‌سوزی را سهل انگاری و خطا‌های انسانی عنوان کرد و گفت: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می‌زنند.
منتظری افزود: باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.
او گفت: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز و حتی سوزاندن شاخه‌های هرس شده، آن‌ها را آتش می‌زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می‌شود.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار