کد خبر: ۸۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 21 May 2020

همدان شهری بسیار زیبا و همراه با دیدنی‌های زیادی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و همگی علاقه به دیدن جذابیت‌های این شهر تاریخی دارند. همدان یا هگمتانه دارای روستاها و صنایع دستی فراوانی است که بسیار مشهور و دیدنی. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به ذکر این جذابیت‌ها بپردازیم. با خرید بلیط اتوبوس تهران همدان از علی بابا می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

 راهنمای سفر از تهران به همدان با اتوبوس

فاصله تهران تا روستاهای همدان

 

فاصله تهران تا روستای ورکانه همدان

موقع طی کردن مسافت تهران تا همدان، یک روستای تمام سنگی در بیست کیلومتری همدان به نام ورکانه وجود دارد. ورکانه در گویش کردی به معنی قرارگرفتن در کنار آب و چشمه است. از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به اصطبل پرورش اسب، قلعه مهری خانم و... اشاره کرد. برای سفر فاصله تهران تا ورکانه همدان را باید مسافت 343 کیلومتری و در مدت زمان 4 ساعت و 5 دقیقه طی کنید.

 راهنمای سفر از تهران به همدان با اتوبوس

فاصله تهران تا قهاوند همدان

شهر قهاوند همدان مرکز بخش شرا این استان محسوب می‌شود که به صورت مناطق دشت و هموار است. رود قره‌چای از 5 کیلومتری شرقی این شهر عبور می‌کند و از آب و هوای نسبتاً سرد و خشک برخوردار است. پس از طی کردن فاصله تهران تا همدان، از طریق مسیر جاده ملایر می‌توانید با طی کردن مسیر 45 کیلومتری فاصله تهران تا قهاوند همدان را به اتمام برسانید و به مقصد خود برسید.

 

فاصله تهران تا قروه همدان

این شهر درجزین مرکز شهرستان درگزین استان همدان واقع شده است. ابنیه‌ تاریخی بسیاری در دل این شهر وجود دارند. آثار باستانی و تاریخی که در طول گذراندن مسافت تهران تا همدان خواهیم دید، از مهمترین آن‌ها می‌توان به امامزاده اظهر، تپه باستانی کاج، تپه کهن و باستانی روستای رازین، امامزاده پنج تن، امامزاده هود، حمام روستای نظام آباد و... اشاره کرد. فاصله این شهر از مرکز استان همدان چیزی در حدود 100 کیلومتر است. فاصله تهران تا قروه همدان حدود 400 کیلومتر است که در مدت زمان 4 ساعت و 36 دقیقه قابل پیمودن است.

راهنمای سفر از تهران به همدان با اتوبوس

فاصله تهران تا رزن همدان

زمانی که در حال طی کردن فاصله تهران تا همدان هستید، شهر زرن در مسیر اصلی جاده همدان به قزوین واقع شده است و از آب و هوای سردسیری برخوردار است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان امامزاده‌ها، زیستگاه حیات وحش و ارتفاعات بقراطی را نام برد. اگر قصد پیمودن فاصله تهران تا رزن همدان را دارید باید 288 کیلومتر مسیر را در مدت زمان 3 ساعت و 20 دقیقه طی کنید.

 فاصله تهران تا لالجین همدان

شهر لالجین همدان معروف به پایتخت سفال ایران در 18‌ کیلومتری مرکز استان واقع شده است و دارای معادن خاک رس مرغوب است. کارگاه‌ها و مراکز فروش سفال لالجین از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان همدان به‌شمار می‌آید که هر ساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند. اگر از مسیر آزادراه تهران- ساوه به سمت لاجین حرکت کنید باید فاصله تهران تا لالجین همدان را در مسافت 333 کیلومتری و در مدت زمان 3 ساعت و 53 دقیقه طی کنید.

جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مسافت تهران تا همدان

در ادامه این بخش برخی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فاصله تهران تا همدان را معرفی خواهیم کرد:

شهر ساوه: این شهر معروف به شهر انار است و محصولات ترش این شهر از جمله رب انار، آب انار و لواشک انار طرفداران بسیاری دارند. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به مسجد جامع هزارساله اشاره کرد.

روستاهای کهک و بالقو: در فاصله 45 کیلومتری جاده ساوه به همدان به روستایی با آب و هوای مطبوع و طبیعت‌های زیبا می‌رسیم. از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به امامزاده نوح(ع)، آبشارهای دیدنی، کوه‌های پر از چشمه بالقو، قلعه سامان و... اشاره کرد.

روستای باغ شیخ: در گذار از مسافت تهران به همدان، در فاصله 8 کیلومتری شهر ساوه بین 2 روستای طراز ناهید و احمدآباد واقع شده است. یک روستای کویری و طبیعت‌گردان محسوب می‌شود که تمام ویژگی‌های معماری کویری را در دل خود جای داده است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی روستا، کاروانسرای عبدالغفارخان و تکیه باغ شیخ از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این منطقه به‌شمار می‌آیند.

قلعه دختر: این قلعه در روستایی با همین نام در جاده قدیم ساوه- همدان واقع شده است که پس از رسیدن به سد الغدیر به سمت روستا و قلعه با ماشین می‌توانید حرکت کنید و چند متری را تا ورودی قلعه دختر را پیاده‌روی کنید.

استان همدان با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه هرساله مسافران زیادی را از سراسر کشور به سمت خود جذب می‌کند. ساکنین تهران در فصل‌های گرم سال به شهرهای مختلف استان همدان مسافرت می‌کنند. به این منظور از وسایل نقلیه مختلفی استفاده خواهند کرد. با خرید بلیط اتوبوس تهران همدان یا بلیط اتوبوس همدان به تهران از علی بابا می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

راه رسیدن از تهران به همدان

مسیر اول

از راه آزادراه تهران - ساوه/آزاد راه ساوه - تهران و آزادراه ساوه - همدان

۳ ساعت ۱۴ دقیقه بدون ترافیک

از بزرگراه نواب، بزرگراه شهید چراغی، بزرگراه آيت اله سعيدي/بزرگراه ایت الله سعیدی/جاده تهران - ساوه و بزرگراه آزادگان وارد آزادراه تهران - ساوه/آزاد راه ساوه - تهران شوید

۲۳ دقیقه (۱۸٫۹ كيلومتر)

آزادراه تهران - ساوه/آزاد راه ساوه - تهران و آزادراه ساوه - همدان را بسوی مسیر 37/مسیر 48/‪AH2‏ در استان همدان دنبال کنید. از آزادراه ساوه - همدان خارج شوید

۲ ساعت ۴۱ دقیقه (۲۷۰ كيلومتر)

مسیر 37/مسیر 48/‪AH2‏ را بسوی مقصد خود در همدان ادامه دهید

 

مسیر دوم

از راه مسیر 2 و مسیر 37

۴ ساعت ۴۰ دقیقه بدون ترافیک

بزرگراه شیخ فضل الله نوری بسوی مسیر اتوبان تهران کرج شوید

۱۹ دقیقه (۱۵٫۲ كيلومتر)

از جاده ماهدشت و بلوار امام خمینی خیابان وارد بزرگراه بویین زهرا-شهریار در استان تهران شوید

۳۷ دقیقه (۲۴٫۱ كيلومتر)

مسیر 38 و مسیر 37 را بسوی منطقه ۴، همدان دنبال کنید

۳ ساعت ۳۶ دقیقه (۲۸۶ كيلومتر)

وارد بلوار ملت و خیابان شهدا بسوی مقصد خود شوید

مسیر سوم

وارد خیابان امام خمینی و آزادراه تهران-کرج/به سمت کرج برانید

۱۹ دقیقه (۱۵٫۲ كيلومتر)

سپس وارد اتوبان کرج – قزوین شده و مسیر را تا تاکستان ادامه دهید

۲ ساعت (۱۸۳ كيلومتر)

بسوی ویان ادامه دهید

۱ ساعت ۵۹ دقیقه (۱۵۱ كيلومتر)

مسیر 37/مسیر 48 را بسوی منطقه ۴، همدان ادامه دهید

۲۹ دقیقه (۳۹٫۳ كيلومتر)

وارد بلوار ملت و خیابان شهدا بسوی مقصد خود شوید. با خرید بلیط اتوبوس تهران همدان می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار