کد خبر: ۸۵۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 27 May 2020

مشارکت بیش از ۲۶ هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۹۴۰ گیلانی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کرده اند.

تابناک/ پریسا کرمی عصر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به نقش مهم کتاب و مطالعه در افزایش آگاهی بخشی به جوامع بشری، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۹۹ باب کتابخانه است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۲ کتابخانه عمومی و نهادی، ۱۶ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه نیز مستقل است، افزود: کتابخانه های استان گیلان دارای ۵۲ هزار عضو فعال و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نسخه کتاب است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰۰ هزار جلد کتاب به صورت امانت به اعضای کتابخانه های داده شده است، گفت: سرانه فضای کتابخانه ای گیلان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱.۰۸ سانتی متر است.

وی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در طول سال گذشته از سوی کتابخانه های عمومی در سطح استان گیلان اشاره و تصریح کرد: از اواخر سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه ها برنامه‌های مختلفی همانند پویش «هر خانه یک کتابخانه»، محفل ادبی معین، مسابقه مرور نویسی ویژه کتابداران برخی از این برنامه‌ها بوده است.

کرمی با بیان اینکه پنج هزار و ۳۲۴ برنامه فرهنگی سال گذشته در استان گیلان، گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در حال برگزاری که تاکنون ۲۶ هزار و ۹۴۰ گیلانی در این جشنواره مشارکت داشته و این استان جز ۱۰ استان برتر در این زمینه در سطح کشور است.

وی همچنین ادامه داد: نهاد کتابخانه ها با سایت اپلیکیشن تاقچه با هدف معرفی، چکیده کتاب قرار داد امضا کرده و در استان گیلان نیز اعضای فعال می‌توانند به این سایت دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار