گزارش تابناک از نگرانی پایه دوازدهمی‌های خوزستانی:
درحالی کمتر از 7 روز دیگر به امتحانات نهایی باقی مانده است که وضعیت 20 شهرستان خوزستان قرمز اعلام شده است.
کد خبر: ۸۵۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 31 May 2020
 
 
به گزارش تابناک، با فرا رسیدن عید سعید فطر و گرم شدن بازار خرید و برداشتن موانع عبور و مرور در شهرهای خوزستان، موج جدیدی از شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان خوزستان آغاز و وارد وضعیت قرمز شد. این درحالی بود که سایر استان های دیگر تقریبا به وضعیت زرد رسیده بودند و آمار ابتلا به کرونا در آن ها کاهش یافته بود.
از چند روز گذشته آمار ابتلا به کرونا در استان خوزستان به حدی بالا رفت که روزانه تعداد مبتلایان در این استان از 500 نفر کاهش نیافت.
بی‌شک برداشتن محدودیت در تردد، بازگشایی مجدد بازارها، بازگشایی ادارات و بانک‌ها دراستان خوزستان، عامل اصلی ورود استان به وضعیت قرمز است.
استان خوزستان درحالی وارد وضعیت قرمز شده است که تنها 6 روز به آغاز امتحانات نهایی پایه دوازدهم باقی مانده و طبق اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی این پایه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.
 
امتحانات
 
 
اسما دانش آموز پایه دوازدهم در یکی از شهرستان های استان خوزستان می‌گوید: بسیاری از درس‌هایمان با تدریس مجازی به خوبی به ما تفهیم نشد و ما همچنان اشکال داریم. همچنین برنامه شاد را با تمام نواقص و اشکالاتی که داشت، پذیرفتیم و سعی کردیم با آن همراه شویم. اما واقعیت این است بار علمی ما از آموزش مجازی ارائه شده بسیار سطح پایین بوده و اصلا آمادگی امتحان نهایی را نداریم.
او ادامه می دهد: استان خوزستان در کیفیت آموزشی رتبه بسیار پایینی دارد، حال فکر کنید معلمی که در کلاس با مشکلات فراوان و سطح علمی پایین قرار است از طریق ضبط صدا یا ویدئو، تدریس کند. نتیجه چه می شود؟ قطعا ما از لحاظ کیفیت آموزش آمادگی امتحانات را نخواهیم داشت و آمادگی کافی نداریم.
فاطمه یکی دیگر از دانش آموزان پایه دوازدهم در شادگان عنوان می‌کند: در شهرهای کوچک استان خوزستان مردم به درستی از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کنند دقیقا اتفاقی که در جریان عید فطر افتاد همین بود. چرا که ممنوعیت در تردد و قرنطینه در فرهنگ عمومی به خوبی جا نیفتاده است. همین امر یکی از عوامل نگرانی و استرس ما برای برگزاری امتحانات است. چرا که می دانیم مسئولین توان کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان امتحانات را ندارند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی و همزمانی تاریخ و زمان برگزاری در سراسر کشور  اظهار داشته است: مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان همه تدابیر لازم برای حضور40 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در 500 حوزه امتحانی را فراهم کرده است.
کوروش مودت همچنین اذعان داشته: برای ضد عفونی کردن مدارس و حوزه های امتحانی 67 میلیارد ریال در سه نوبت اختصاص یافته است. همچنین به دستور استاندار خوزستان؛ فرمانداری‌ها و شهرداری ها مکلف به پشتیبانی در امر ضدعفونی کردن مدارس شدند.
وی اما درباره امتحانات نهایی پایه نهم این خبر را داد که پس تاریخ 17 خرداد برای برگزاری آزمون های غیرحضوری آن ها؛ تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
 
ضدعفونی مدارس
 
وضعیت ابتلا به کرونا در خوزستان روز به روز درحال افزایش است تا جایی که امروز طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ 20 شهرستان از 28 شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند روند صعودی در آمار ابتلا به این بیماری در خوزستان از تاریخ برداشتن ممنوعیت ها در تردد آغاز شد.
قطعا برگزاری امتحانات نهایی موج غیر قابل کنترلی را در شیوع کرونا در سراسر کشور به وجود خواهد آورد و با توجه به وضعیت فعلی ابتلا در خوزستان، شرایط در این استان بحرانی تر می‌شود.
حال باید دید وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در اندک فرصت باقی مانده تا امتحانات نهایی پایه دوازدهم چه تصمیماتی را اخذ خواهد کرد؟ آیا گرفتن مدرک دیپلم به قیمت بیماری دانش آموزان و حتی خانواده‌هایشان تنها گزینه باقی مانده در این موضوع است یا گزینه های دیگری برای جایگزین کردن آن مطرح خواهد کرد؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
بعضی مدارس مثل مدرسه ای که بنده در ان تحصیل میکنم در این 3 ماه تحصیلی حتی یک پیغام برای دانش اموزان نفرستاد و حتی راضی به دادن شماره مدیر یا معاون نمیشوند و برنامه شاد رو هم برامون فعال نکردن خوب بنده چطور بتونم با هیچ امادگیی امتحان بدهم؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار