دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه هنوز بیمه بیکاری دوران کرونا به مشمولان پرداخت نشده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی باید پیگیری کند افرادی که «من غیر حق» بیمه بیکاری دریافت می کنند را به کار بازگرداند.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ 31 May 2020

احمدرضا معینی در این باره اینکه برخی کارگرانی که در دوران کرونا مشمول بیمه بیکاری شده اند، امروز از سوی کارفرمایان خود بدون پرداخت هیچ حقوقی مشغول به کار هستند و به نوعی قانون کارفرمایان قانون را دور می زنند، اظهار کرد: به این اقدام به اصطلاح «حق بیمه من غیرحق» گفته می شود و با توجه به اینکه بازرسی های اداره کار برون سپاری شده، موضوع نظارت بر کار به درستی انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه پنجشنبه هفته گذشته این موضوع را به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور انتقال دادیم، تاکید کرد: از تامین اجتماعی خواسته ایم با این موضوع به خصوص کارفرمایان و کارگرانی که از یارانه و رانت دولتی استفاده می کنند، برخورد شود.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه برخی کارگران و کارفرمایان از شرایط موجود سوءاستفاده کرده اند، توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا برخی شرکت ها تصور کردند که از منابع دولتی مبلغ هنگفتی در قالب تسهیلات به آنها پرداخت می شود، به این دلیل کارگران خود را به سمت دریافت بیمه بیکاری شیفت دادند و حتی عنوان کردند با بازگشت به کار بعد از این شرایط برای آنها حق بیمه رد نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه تا پنجشنبه هفته گذشته ۷۰ هزار و ۶۶۶ نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۶۴ هزار نفر آنها برای دریافت بیمه بیکاری پالایش شده اند، تصریح کرد: به طور قطع بازرسی ها دوباره از ۶۴ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری در اصفهان انجام می شود و اگر کارفرمایی چنین تخلفی کرده باشد این رقم را باید به دولت بازگرداند.

معینی گفت: قرار بود روز گذشته بیمه بیکاری دوران کرونا ۱۰۰ هزار نفر واریز شود که متاسفانه هنوز پرداخت نشده است، اما دولت هنوز اقدام خاصی در این باره انجام نداده است.

وی تاکید کرد: با بازرسی های مجدد و راستی آزمایی موارد تخلف کارفرمایان شناسایی و با آن برخورد می شود.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان در خصوص اینکه برخی کارفرمایان نیروهای خود را از طریق دورکاری هدایت می کنند، گفت: با این موارد نمی توان برخورد کرد اما کارگران کارگاه های کوچک و بزرگ ناچار به حضور در محل هستند.

به گفته معینی، سازمان تامین اجتماعی باید پیگیری کند افرادی که من غیر حق بیمه بیمه بیکاری دریافت می کنند را به کار بازگرداند.

به اعتقاد دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، با شیوع کرونا در کشور، بخش خدمات شامل هتل ها و آژانس های گردشگری، رستوران ها و کافی شاپ ها ناچار به تعطیلی و آسیب شدند، برخی شرکت های خدماتی مثل هتل ها و گردشگری رستوران ها و ... تعطیل کردند، در حالیکه بیشتر صنایع نه تنها در این مدت تعطیل نشدند بلکه سودهای آن چنانی کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی دولت از رقم تورم دوران کرونا، ۱۵ درصد بود، اما روز گذشته این رقم ۳۹ درصد اعلام شد، تاکید کرد: در صورت محاسبه، رقم تورم خوراکی ها بیش از ۱۵۰ درصد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار