اگر گره قاچاق و مشکلات مالی از تار و پود‌های صنعت نساجی قزوین باز شود، جهش تولید، چشمگیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 02 June 2020

 صنعت نساجی استان قزوین، جزء هفت استان اول کشور

 

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، صنعت نساجی یکی از صنایع قدیمی و ریشه‌دار در استان قزوین و کشور است که روند رشد و توسعه آن نیز در سال‌های اخیر با نوسان زیادی روبرو بوده است.
گرچه روزگاری چندین هزار کارگر در بخش‌های گوناگون واحد‌های تولیدی نساجی در قزوین مشغول به کار بودند، اما افت و خیز این صنعت در دهۀ ۷۰ به بعد بیش از پیش به چشم می‌خورد.

از میانه‌های دهۀ هفتاد و در سیر خصوصی سازی واحد‌های تولیدی و هم زمان با آن در نتیجۀ سیاست‌های ناثواب اقتصادی و واردات بی‌رویه منسوجات از کشورهایی، چون چین و هند، واحد‌های تولیدی در این صنعت روز به روز کوچک‌تر شده و نام‌های بزرگ و قدیمی این صنعت دیگر به گوش نمی‌خورند.

ریشه‌یابی علل مشکلات وقوع چنین وضعیتی سال‌ها است که ذهن کارشناسان در این حوزه را به خود مشغول کرده و هرکسی از ظن خود تلاش می‌کند تا با بیان گوشه‌ای از مشکلات این صنعت پرقدمت، راهکار‌های توسعه و رونق آن را نیز مطرح کند.

استان قزوین ، نیز که از دیرباز مهد کارخانجات بزرگی همچون پوشینه‌بافت، مه‌نخ و فرنخ، نازنخ، نقش ایران، فرش پارس و تبد بوده با این مشکلات غریبه نیست و چه بسیار کارگرانی که در آرزوی چرخیدن چرخ‌های این صنعت شغل دیگری را انتخاب کرده و رفتند. البته بسیاری از این کارخانه‌ها روزگاری غول‌های نساجی بودند که امروز دیگر نام و نشانی از آن‌ها باقی نیست.
برچسب ها: نساجی ، صنعت ، استان ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار