کلانشهر اصفهان در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 03 June 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از هشتم خرداد تاکنون وضعیت شهر اصفهان در زمینه شیوع کرونا زرد اعلام شده و روند بستری بیماران در بیمارستان‌ها نزولی درحالیکه روند شناسایی بیماران سرپایی همچون دیگر شهر‌های کشور صعودی است.

طاهره چنگیز در خصوص فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان اصفهان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون گفت: هزار و ۱۰۰ نفر بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به کرونا در اصفهان به جز منطقه کاشان جان خود را از دست داده‌اند که تاکنون آزمایش بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد مثبت بوده است.

وی در خصوص ابتلای کادر درمانی استان اصفهان به کرونا افزود: دو نفر از پزشکان مدافع سلامت در اثر ابتلا به این بیماری شهید شده‌اند و در حال حاضر حال عمومی  هیچیک از بیماران کرونایی این استان وخیم نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وضعیت دارو و تجهیزات برای مهار و کنترل کرونا در استان اصفهان در زمان کنونی و همچنین در صورت شیوع مجدد کرونا گفت: در این زمینه هم مشکلی نیست و با همکاری دولت در صورت شیوع مجدد کرونا در استان پیش بینی‌های لازم شده است.

طاهره چنگیز در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران افزود: مطالبات پزشکان از فروردین ۹۸ و مطالبات پرستاران از خرداد سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است و اولویت ما پرداخت این مطالبات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با تشریح وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه شیوع کرونا گفت: عمده مناطق این استان زرد همچنین وضعیت شهر اصفهان نیز از هشت خرداد تاکنون وضعیت زرد اعلام شده، اما هیچ منطقه‌ای قرمز نیست و بیش از چهار شهرستان نیز سفید اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار