استاندار زنجان می گوید: در چند روز اخیر با افزایش تجمع ها و سفرهای برون شهری شاهدیم که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 07 June 2020

فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: از اسفند ماه تمام توان استان بسیج شد تا با این ویروس منحوس مقابله کنیم که بسیار هم موفق عمل کردیم اما بعد از بازگشایی برخی صنفوف مردم عزیز گمان کردند که همه شرایط عادی شده و دستورالعمل های بهداشتی را کمتر رعایت کردند.

مقام عالی دولت در استان افزود: این یک هشدار جدی است اگر به همین منوال و بدون دغدغه در جامعه حاضر شویم قطعا آثار آن را تا چند روز آینده که همان افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است خواهیم دید همانگونه که برخی مناطق علیرغم اینکه سفید اعلام شده بودند، با رعایت نکردن موازین بهداشتی دوباره به وضعیت قرمز بازگشتند.

استاندار زنجان با بیان اینکه از حدود 20هزار نفری که در استان به مراکز برای تشخیص کرونا مراجعه کرده اند از 156 هزار نفر نمونه گیری شده و آزمایش نزدیک به 3هزار نفر مثبت تشخیص داده شده است تاکید کرد: بر اساس تحقیقات کسی قادر نیست زمان دقیق نابودی ویروس کرونا را تشخیص دهد و ما باید تا آن زمان پورتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس استان زنجان همچنین رعایت نکردن فاصله اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی را سه عامل مهم شیوع بیماری دانست و افزود: کسانی که فکر می کنند همه چیز تمام شده و شرایط عادی است سخت در اشتباهند و آنهایی که در مجالس ختم و دفن اموات در آرامستان ها بدون رعایت پروتکل ها شرکت می کنند بدانند نتیجه این سهل انگاری در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

او تاکید کرد: هر مکانی و صنفی اگر بخواهد فعالیت خود را آغاز کند باید با نظارت و تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد و  صاحبان صنوف باید تضمین دهند که در حین فعالیت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند که در غیر این صورت آن واحد تعطیل خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات دولت در ایام کرونا از جمله تامین نیاز کادر درمان، تامین امنیت، ذخیره کالاهای اساسی و همچنین ارائه بسته های معیشتی و تسهیلات برای آسیب دیدگان از کرونا گفت: تقاضای ما از مردم این است که شرایط را بیشتر درک کنند و بدانند باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و راه در امان ماندن از این ویروس همان رعایت پروتکل های بهداشتی است که اگر اینگونه نباشد آمارها روز به روز افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان همچنین در بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا با همکاری صداوسیما که در این مدت سنگ تمام گذاشته، استودیو سلامت استان را دوباره راه اندازی نمایند.

در ابتدای جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با قدردانی از تلاش عوامل درمانی و مسئولان استان گفت: مردم گمان نکنند کرونا از جامعه رخت بر بسته بلکه همچنان وجود دارد و هر روز بر تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری افزوده می شود و این نشان می دهد مردم باید بیشتر به این شرایط توجه داشته باشند.

آیت الله خاتمی از مسئولان خواست در آرامستان ها هنگام دفن اموات تدابیری اتخاذ شود که موجب تجمع وابستگان میت فراهم نشود.

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار