رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: بعید است واژه CERTAIN FEE (مبلغ مشخص) مربوط به کل قرارداد ویلموتس باشد.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 11 June 2020

ترابیان: واژه

به گزارش تابناک سمنان: عباس ترابیان، رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا قید شدن عبارت CERTAIN FEE (مبلغ مشخص) در بند ۵ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند به ضرر این فدراسیون تمام شود یا خیر، گفت: اگر قرارداد طبق نظر یک فرد مطلع حقوقی امضاء شده باشد، زوایای مختلف آن دیده شده است. من شنیده ام جهانگیر بیگلری در تنظیم این قرارداد نقش داشته است. او را خوب می‌شناسم و اعتقاد و ایمان راسخی به بیگلری دارم. اگر این حقوقدان توانا که اکنون رئیس کمیته استیناف AFC است، در تنظیم قرارداد نقش ویژه‌ای داشته باشد، بی شک تمام موارد و زوایای کار را در نظر گرفته است.

او ادامه داد: درباره واژه CERTAIN FEE (مبلغ مشخص) هم باید بگویم این موضوع باید به شکل ویژه‌ای از سوی طرفین قرارداد تعریف شده باشد. وقتی چنین واژه‌ای به کار می‌بریم یعنی فدراسیون و ویلموتس باید از قبل درباره آن توافق کرده و مبلغی را مشخص کرده باشند. بعید است آن‌ها توافق کرده باشند مبلغ مشخص درباره کل قرارداد باشد. شک نکنید ویلموتس هم به هیچ وجه نمی‌تواند کل مبلغ قراردادش را به عنوان مبلغ مشخص در نظر بگیرد و از فیفا بخواهد، فدراسیون فوتبال ایران آن را پرداخت کند.

سرپرست اسبق تیم ملی فوتبال ایران افزود: در قرارداد کی روش بندی بود که اگر این مربی را بدون دلیل موجه اخراج کنیم، باید کل مبلغ قراردادش را بدهیم. در قرارداد ویلموتس که چنین بندی نبود و او هم اخراج نشد. خود ویلموتس قراردادش را فسخ کرد و اگر پشت پرده خاص دیگری در قرارداد نباشد، نباید کل مبلغ قرارداد را به او پرداخت کنیم.

ترابیان درباره اینکه شنیده می‌شود فردی به نام بهروز زنجانی نقش پررنگی در قرارداد مارک ویلموتس داشته است، بیان کرد: مدت‌ها است من این فرد را می‌شناسم و می‌دانم از حضور در قرارداد ویلموتس هیچ منفعت مالی به دست نیاورده است. وقتی برای مذاکره با رنار به سنگال رفتم، زنجانی هم در جریان بود. بهروز نیازی به این پول‌ها ندارد و حتی در مقاطع مختلف به تیم ملی و فدراسیون کمک کرده است.

او افزود: زنجانی صاحب شرکتی است که برای کشورمان کار‌های بزرگی انجام داده است و مانند برخی افراد دیگر با وجود کمک‌های مالی اش به فوتبال، علاقه‌ای به دیده شدن ندارد. نباید حالا که فدراسیون در بحث قرارداد ویلموتس به مشکل خورده است، چهره زنجانی را مخدوش کرد. اطمینان می‌دهم او هیچگاه دنبال زد و بند مالی نیست.

ترابیان درباره ارزیابی اش از سرنوشت این پرونده مهم اظهار داشت: اگر توافق‌های دیگری بین طرفین نباشد و جهانگیر بیگلری هم قرارداد را کامل دیده باشد، اطمینان دارم هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران نمی‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار