کد خبر: ۸۶۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 12 June 2020

سقوط قیمت نفت تشدید شد

تابناک/ قیمت نفت تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا که چشم انداز موج دوم شیوع اپیدمی در بزرگترین مصرف کننده نفت و سوخت جهان را برانگیخت، در معاملات روز جمعه به روند نزولی شب گذشته ادامه داد و کاهش بیشتری پیدا کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، ۶۵ سنت معادل دو درصد کاهش یافت و به ۳۵ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه بیش از هشت درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت ۵۸ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته حدود هشت درصد کاهش قیمت داشت.

روند صعودی که نفت را از رکورد پایینش در آوریل بالا برده بود، در هفته جاری متوقف شد زیرا با افزایش موارد ابتلا به کرونا به بالای دو میلیون نفر در آمریکا، بازار با این واقعیت روبرو شده که شاید پاندمی ویروس کرونا به این زودی به پایان نرسد.

شاخص‌های قیمت بازار جهانی نفت به سوی نخستین کاهش هفتگی خود در هفت هفته اخیر پیش می روند و نفت برنت حدود ۱۰ درصد و نفت آمریکا حدود ۱۰ درصد کاهش در هفته جاری داشته است.

بانک بارکلیز در یادداشتی اعلام کرد قیمت‌های نفت تحت تاثیر آمار مثبت درباره تقاضا و کاهش تولید اوپک پلاس، به طرز چشمگیری بهبود پیدا کرده بودند اما انتظار می رود روند بهبود قیمت آهسته شود.

این بانک با انتظار برای کمبود عرضه در نیمه دوم امسال، پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۰ را چهار دلار افزایش داد و اکنون انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت به ۴۱ دلار و وست تگزاس اینترمدیت به ۳۷ دلار برسد. بارکلیز میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه سوم امسال را ۳۷ دلار و شاخص نفت آمریکا را ۳۴ دلار پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان نفت آمریکا و گروه اوپک پلاس تولیدشان را به میزان بی سابقه ای کاهش داده اند. با این حال آمار رسمی نشان داد که ذخایر نفت و بنزین آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. ذخایر نفت آمریکا با ورود نفت ارزان عربستان سعودی به این کشور، هفته گذشته به رکورد ۵۳۸.۱ میلیون بشکه افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار