طالبی همچنین از نقل مطالب ضعیف و سخیف توسط برخی از مداحان و ذاکران انتقاد کرد و بیان داشت: این مطالب پایه‌های اعتقادی دینی را تضعیف کرده و آسیبی بر پیکر دین و مظلومیت آن است.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 12 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به وضعیت این روزهای آمریکا اشاره و اظهار کرد: سیاستمداران آمریکایی جنایات خود بر ملتشان و کشورهای دیگر را روتوش و پنهان می‌کردند اما ظلم، ستم و بی‌عدالتی آنها روزبه‌روز روشن‌تر و آشکارتر می‌شود.

طالبی تصریح کرد: بی‌عدالتی فراگیر و تبعیض نژادی دو موضوع اساسی است که مردم این کشور در روزهای گذشته، انگشت روی آن گذاشته و با اعتراض به آن، به خیابان‌ها آمدند اما برخوردهای وحشیانه پلیس آمریکا که مجری سیاست‌های سردمداران آن است، تقریبا تمام شهرها را دربرگرفته است.

امام جمعه اقلید ادامه داد: اگرچه رسانه‌های مزدور آمریکا حاضر نیستند واقعیت‌ها را به گوش دنیا برسانند، اما صدای مظلومیت و غربت مردم آن به همه جای دنیا منعکس شد.

وی به شیطنت‌ها و فتنه‌های رسانه‌های آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و... در پخش اتفاقات فتنه 98 و آشوبی که در برخی از شهرهای ما توسط عده‌ای محدود اتفاق افتاد، اشاره و عنوان کرد: همین رسانه‌ها حاضر نشدند آیین تشییع پیکر سرادر شهید، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حضور میلیونی مردم در این مراسم را به تصویر واقعی بکشانند.

طالبی یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا در حال افول است و ریشه استبدادی آن فرو می‌ریزد.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود سالروز تأسیس جهاد سازندگی را گرامی داشت و اظهار کرد: جهاد سازندگی در سال 1357 به فرمان امام خمینی (ره) و با هدف ارائه خدمت در جبهه‌های جنگ و کمک به روستاها به ویژه مناطق محروم تشکیل شد اما در سال 1379، در بیست و یکمین سال خدمت، دولت اصلاحات، با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری، نام این نهاد مقدس را به جهاد کشاورزی تغییر داد.

وی با انتقاد از این کار و با بیان اینکه نام مبارک نهادهای تأسیس‌شده توسط امام خمینی (ره) باید یادگار بماند، از خدمات خوب و ارزنده برخی از این نهادها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، بسیج سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... در عرصه‌های مختلف مانند دوره شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

امام جمعه اقلید به محدودیتهای ایجاد شده در اثر بیماری کرونا طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مساجد و حسینیه‌ها، مراسم ترحیم در قبرستان‌ها برگزار می‌شود که متأسفانه برخی مواقع، به صورتی و با استفاده از وسائلی مغایر با شرع انجام می‌شود.

طالبی همچنین از نقل مطالب ضعیف و سخیف توسط برخی از مداحان و ذاکران انتقاد کرد و بیان داشت: این مطالب پایه‌های اعتقادی دینی را تضعیف کرده و آسیبی بر پیکر دین و مظلومیت آن است.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و با بیان اینکه ائمه (ع) دین، مذهب و عدالت را درست تقسیم می‌کردند، بر لزوم توجه و دقت اقشار مختلف در درک صحیح دین تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: عالم دینی نیز باید در دین‌دانی، دین‌داری و دین‌بانی تبحر داشته باشد تا بتواند از دین دفاع کند چراکه با احساسات و سینه چاک زدن این امر تحقق نمی‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار