شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد که تا دو هفته گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت سفید خارج شده و با آمار سه رقمی مبتلایان در وضعیت زرد قرار گرفته و به وضعیت قرمز نزدیک می شود.
کد خبر: ۸۶۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 16 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بر اساس اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش بر اساس مصوبات مهم ستاد کرونا در این شهرستان نظارت بر اصناف و بازرسی بهداشت بر کسبه و بازار تشدید و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علوم پزشکی تاکید شده است.

ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی، ختم و تجمعات و کنسرت‌ها ، تعطیلی برپایی نماز جماعت در مساجد و تشدید نظارت اداره تبلیغات اسلامی و اخذ تعهد از هیات امناء مساجد ، ادامه فعالیت رستوران‌ها، فست فودها به صورت بیرون بر و لزوم ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی توسط شهرداری و دهیاری‌ها از جمله این مصوبات است.

همچنین ستاد کرونا در شهرستان کرونا ممنوعیت فعالیت باشگاه‌ها ورزشی و برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال را تصویب کرد و فعالیت سینما، قهوه خانه‌ها، استخر و سالن‌های ورزشی و همچنین پارک‌ها و بوستان‌ها و اماکن تفریحی را تعطیل اعلام کرد.

تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی ، تعطیلی کامل صنوف پرخطر از قبیل آرایشگاه زنانه و مردانه، گیم‌نت‌ها، تالارهای پذیرایی و مراکز بازی کودکان و مراکز تفریحی ، تقویت نظارت و بازرسی از امکان و فروشگاه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی ، کاهش ساعت فعالیت صنوف محدودیت ساعت پاساژها تا ساعت ۲۰ و مغازه‌ها تا ۲۲ ، تقویت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات از دیگر مصوبات این ستاد است.

ستاد بیماری کرونا در فرمانداری شهرستان گراش همچنین لغو جلسات غیر ضرور و نشست‌ها را اعلام کرد و بر اجرای طرح محدود سازی تردد بین شهرستان‌ تاکید کرد ، پایش دقیق مناطق زلزله زده در دهستان‌های فداغ و خلیلی و ضرورت همکاری کلیه ادارات و نهادهای شهرستان با حوزه بهداشت و درمان از دیگر مصوبات این ستاد است.

ستاد مدیریت بیماری کرونا در گراش با تاکید بر ایزوله شدن کامل افراد مثبت شناسایی شده به ویژه در جمعیت اتباع خارجی و بیگانه ، رعایت فاصله گذاری هوشمند در مطلب‌ها و اماکن عمومی و پزشکان متخصص را گوشزد و بر ثبت نام اصناف در سامانه سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد.

پیشتر دانشکده علوم پزشکی گراش در نامه ای به فرمانداری این شهرستان تصمیم گیری در مورد هشدارهای علوم پزشکی را یاد آور شده بود ، در نامه دانشکده پزشکی گراش به فرماندار این شهرستان به عنوان رییس ستادکرونای شهرستان گراش ، توصیه ها و هشدارهای علوم پزشکی برای تصمیم گیری در خصوص بیماری کرونا اعلام شده است.

محدودیت مراودات بین استان هرمزگان و شهرستان گراش با توجه به وضعیت قرمز استان هرمزگان ، لغو تمام مراسم جشن، عروسی، ترحیم و مذهبی ، ایجاد پویش دعوت مردم به رعایت اصول پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی با توجه به عدم رعایت برخی مردم ، الزام استفاده از ماسک در ادارات، مکان های عمومی و دورهمی ها ، تشکیل جلسه اختصاصی با اصناف به منظور الزام اصناف به رعایت اصول پیشگیرانه و برخورد با کسبه متخلف در این نامه مورد تاکید قرار گرفته است .

رییس نظام پزشکی شهرستان گراش هم گفت: متاسفانه نیمی از شهروندان ما نسبت به بیماری کرونا بیمی ندارند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، وضعیت کرونا در گراش هنوز عادی نشده و رفته رفته به اوج بیماری و وضعیت قرمز در این شهرستان نزدیک‌ می‌شویم.

دکتر عبدالرضا ایزدی نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در گراش و احتمال بازگشت این شهرستان به وضعیت قرمز هشدار داد و بیان داشت : از شهروندان مصرانه می‌خواهم شرایط برای‌شان عادی نشود و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند ، زیرا گراش ما این روزها حال و روز خوشی ندارد و تخت های بیمارستانی یکی پس از دیگری پر می‌شود.

رییس نظام پزشکی شهرستان گراش، نسبت به بی توجهی برخی از مردم به رعایت اصول پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد. و افزود: فکر نکنیم این ویروس تمام شده است طبعا کرونا یک‌آزمون برای همه ماست، کنار گذاشتن دستورالعمل‌ها می‌تواند تعداد مبتلایان را افزایش دهد و ما را دچار مشکلات جدی کند.

تا ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۸۴۲ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید، متاسفانه ۱۱۳ بیمار کرونا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به این تاریخ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد که تا دو هفته گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت سفید خارج شده و با آمار سه رقمی مبتلایان در وضعیت زرد قرار گرفته و به وضعیت قرمز نزدیک می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار