محمدرضا عدالتخواه با اشاره به قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان و مناسب و کارآمد بودن این قانون تصریح کرد: به زودی شاهد ابلاغ این قانون خواهیم بود که خوشبختانه در آن تعاریف شفاف و مشخصی از مصادیق طفل، بلوغ و نوجوان ارائه شده است.
کد خبر: ۸۶۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 16 June 2020
رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: با ابلاغ این قانون حمایت قانونی و قضائی از کودکان و نوجوانان با شدت و حدت بیشتری انجام خواهد گرفت.

به گزارش فارس، عدالتخواه در شورای معاونان دادگستری استان همدان با اشاره به تصویب قانون کاهش مجازات حبس، اظهار کرد: علاوه بر سیاست‌های کلی نظام و دستگاه قضائی، قانون اخیری که مورد تصویب قرار گرفته با عنوان «کاهش مجازات حبس» تأکید دیگری بر ضرورت توجه کامل قضات به لزوم پرهیز از اعمال حبس‌های غیرضروری است.

وی با اشاره به قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان و مناسب و کارآمد بودن این قانون تصریح کرد: به زودی شاهد ابلاغ این قانون خواهیم بود که خوشبختانه در آن تعاریف شفاف و مشخصی از مصادیق طفل، بلوغ و نوجوان ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: در این قانون برای دور نگهداشتن اطفال، کودکان و نوجوانان از تأثیرات رفتار‌های سوء اجتماعی زمینه‌ساز بزهکاری، نظیر فروش مواد دخانی به آنان و یا خرید فروشی مواد دخانی توسط آنان یا هرگونه معاونت و تسهیل در خودکشی، مجازات‌ها و ضمانت اجرا‌های بازدارنده‌ای پیش‌بینی شده است.

وی ارزیابی از نتایج اجرای قانون جدید را مطلوب دانست و گفت: به زودی با ابلاغ این قانون، حمایت قانونی و قضائی از کودکان و نوجوانان با شدت وحدت بیشتری انجام خواهد گرفت و دادگستری کل استان همدان از هم اکنون به دنبال فراهم کردن شرایط اجرای کامل و دقیق این قانون است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار