سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت صادرات این استان در حوزه کشورهای اوراسیا برای رونق دادن به اقتصاد امسال در اولویت است و اقدامات عملی در این راستا جریان دارد.
کد خبر: ۸۶۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 17 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی، افزود: این فرصت برای استان مرکزی با انعقاد موافقت‌نامه تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای اوراسیا برای تجارت خارجی فراهم شده است.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته عضو اتحادیه اوراسیا شده که شامل پنج کشور روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: برای خارج شدن از حالت تک بازاری، کشورهای اوراسیا ظرفیتی مطلوب برای توسعه در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.
جعفری افزود: لازم است صادرکنندگان و تشکل‌های اقتصادی استان مرکزی با شیوه‌های ارتباطات تجاری با کشورهای اوراسیا آشنا شوند تا از این فرصت بهره کافی برده شود.
وی اظهار داشت:سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌کوشد با تسهیلگری در حوزه صادرات از فرصت ایجاد شده در صادرات به کشورهای اوراسیا استفاده حداکثری را ببرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تکیه بر صادرات برای توسعه اقتصادی و تحرک بخشی به بازار آسیب دیده از ویروس کرونا ضروری است و باید صادرات استان در بخش های مختلف فعال شود.
جعفری افزود: لازم است اقدامات لازم برای تسهیل در پایانه های صادراتی استان مرکزی از جمله گل و گیاهان زینتی و پسته به‌طور جدی پیگیری و این پایانه ها به مرحله بهره‌برداری برسند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲ هزار تن پسته در استان برداشت شد که هشت هزار تن آن به ارزش ۶۵ میلیون دلار به خارج کشور صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار